تاریخ انتشار: شنبه 05 اسفند 1391
مطالعات جدید برای درمان هپاتیت  C

  مطالعات جدید برای درمان هپاتیت C

عفونت ویروس هپاتیت C (HCV) ، حدود 4.1 میلیون نفر را در ایالات متحده آلوده کرده و علت اصلی سیروزکبدی و سرطان کبد می باشد.اثردرمان های فعلی علیه این ویروس کمتر از حد مطلوب است.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان و به نقل از medicalxpress ؛ Daclatasvir یک عامل ضد ویروس با عمکرد مستقیم (DAA)  برای درمان HCV می باشد و هدف آن یکی از پروتئین های HCV   به نام (NS5A) می باشد. درمان با داروهای ضد ویروس HCV همیشه با کاهش NS5A  از شروع  همراه است.
تلاش مدل سازان ریاضی ، پزشکان و ویروس شناسان نشان داده است که daclatasvir به دو روش علیه HCV اقدام می کند .نتایج حاصل از مطالعه NS5A در مقالات معتبر آکادمی علوم منتشر شده است.
دکتر Harel Dahari طراح سیستم سلامت دانشگاه Loyola و دانشکده پزشکی طراحی ریاضی (SSOM) که رهبری این تحقیق رابر عهده داشت در این باره گفت : مطالعات ما در نهایت به طراحی بهتر داروهای DAA برای درمان هپاتیت C کمک خواهد کرد.
اسناد به دست آمده از مطالعات مدلینگ HCV در بیماران و در کشت سلولی ،  به درک بیشتر و کلی در مورد نوع عملکرد daclatasvir کمک می کند.علاوه بر این ، مدل سازی های انجام شده پیش بینی می کند که : daclatasvir نه تنها سنتز RNA ویروسی که سلول را آلوده کرده  مهار و بلوکه می کند بلکه ترشح عفونی از سلول را نیز مهار می کند.این پیش بینی ها توسط سلول های کبدی کشت شده که در تمام طول عمرخود آلوده به ویروس بوده اند بدست آمده است.دکتر  Dahari وهمکارانش به منظور ترویج مطالعات میان رشته ای در حال حاضر برای مدل سازی های تجربی دیگر برنامه ریزی می کنند.
پایان مطلب /
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه