تاریخ انتشار: شنبه 05 اسفند 1391
پیوند سلول‌های بنیادی از نمونه های خون بانک بند ناف بسیار چشمگیر است
کارشناس بانک خون بند ناف مرکز تحقیقات هماتولوژی آنکولوژی خبر داد:

  پیوند سلول‌های بنیادی از نمونه های خون بانک بند ناف بسیار چشمگیر است

کارشناس بانک خون بند ناف مرکز تحقیقات هماتولوژی آنکولوژی و پیوند سلول‌های بنیادی از انجام 47 پیوند سلول بنیادی از ذخایر این بانک در سالهای اخیر خبر داد. و این آمار را بسیار چشمگیر دانست.
امتیاز: Article Rating

 

دکتر محسن نیکبخت در گفت‌وگو با بنیان گفت: با فعالیت های بسیاری که در زمینه پیوند سلول های بنیادی داشته ایم، توانسته ایم طی چند سال اخیر از حدود 54 نمونه بانک 47 پیوند انجام دهیم و به عنوان بانک عمومی خون بند ناف ایران به دنیا معرفی شویم. 
وی با اشاره به اینکه هدف از ذخیره سازی خون بندناف پیوند است افزود: برای تشکیل و توسعه‌ی بانک و ذخیره سازی خون بند ناف ، سه مرحله‌ی جمع‌آوری، فرآوری و پیوند به یک اندازه اهمیت دارند و در بخش پیوند ،مرکز تحقیقات هماتولوژی آنکولوژی این افتخار را داشته تا از محضر  پروفسور قوام زاده و مقدم استفاده کند. 
او خاطر نشان کرد: پیوند سلول های بنیادی با همکاری بانک‌های خصوصی و عمومی رویان، بانک سازمان انتقال خون و بانک عمومی خون بند ناف رویان انجام می شود و بیش از 2700 نمونه قابل پیوند در این بانک ذخیره شده است.
نیکبخت در خاتمه گفت: هدف اصلی این مرکز توسعه و ایجاد مراکز در دیگر نقاط کشور است تا این امکان فراهم شود که فرآیند جمع‌آوری و فرآوری به صورت اتوماتیک انجام شود.
 
پایان مطلب/
 
 
 

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه