تاریخ انتشار: شنبه 25 دی 1395
داروی سرطانی ibrutinib کمک کننده در درمان GVHD بعد از پیوند

  داروی سرطانی ibrutinib کمک کننده در درمان GVHD بعد از پیوند

چندی پیش خلاصه ای از نتایج بدست آمده از یک مطالعه در 58 مین نشست انجمن هماتولوژی آمریکا ارائه شد که حاکی از این بود که داروی سرطانی ibrutinib می تواند مشکلات بعد از پیوند سلول های بنیادی را حل کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در این مطالعه آن ها نشان داده بودند که بیمارانی که بعد از پیوند سلول های بنیادی دچار بیماری پیوند علیه میزبان(GVHD) می شوند و مشکل آن ها با استفاده از کورتیکواستروئیدها حل نمی شود می توانند از ibrutinib استفاده کنند که یک داروی ضد سرطانی مورد تایید FDA است.

در این مطالعه آن ها 42 بیماری که دچار GVHD شده بودند را تحت تیمار با ibrutinib قرار دادند و مشاهده کردند که 67 درصد آن ها به این دارو پاسخ دادند. این آمار در نوع خود بسیار منحصربفرد و جالب توجه است. محققین دلیل این کارایی ibrutinib را هدف قرار دادن سلول های B و لنفوسیت های TH2 می دانند. این در حالی است که این دارو سلول های T ضد توموری را به صورت سالم باقی می گذارد. در واقع این درمان هدفمند نه تنها سیستم ایمنی را به صورت انتخابی سرکوب می کند، به آن اجازه می دهد که به نوبه خود مبارزه مناسبی با سلول های سرطانی و هم چنین عفونت های ویروسی داشته باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه