تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 28 دی 1395
کشف مغز نسبتا تکوین یافته در در تخمدان دختر جوان

  کشف مغز نسبتا تکوین یافته در در تخمدان دختر جوان

تیمی از جراحان در یک جراحی اپندکتومی معمولی روی یک خانم جوان، توموری را در تخمدان وی مشاهده و خارج کردند که توجه آن ها را به خود جلب کرد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، آنالیزهای بیشتر روی این تومور بوسیله محققین در مرکز پزشکی Shiga ژاپن نشان داد که این تومور حاوی تراتومایی با ساختار شبه مغزی بوده که همراه با جمجمه ای استخوانی نسبتا تکوین یافته و بخش های مویی بوده است.

تراتوماها که آن ها را تحت عنوان کیست های درموئید نیز می نامند زیاد شایع نیستند اما این که یکی از آن ها ساختاری شبه مغزی داشته باشد بی نهایت نادر است. در این مورد تراتوما در واقع ساختار شبه مغزی بوده است که در آن مخچه و ساقه مغزی تا حدی تکوین یافته است و محققین نشان داده اند که قادر به انتقال پالس های الکتریکی است. این تومور تقریبا ده سانتی متر عرض داشت که همان طور که محققین توصیف کرده اند به صورت شبکه ای از موهای چرب و ساختار شبه مغزی بود که بوسیله مواد استخوانی شبه جمجمه ای پوشیده شده بود. این تراتوماها اغلب در اندام هایی مانند تیروئید، کبد، ریه، مغز و تخمدان شایع هستند اما دلیل اتفاق افتادن آن ها مشخص نیست، هر چند مطالعات گذشته براین باورند که این تراتوماها احتمالا مانند تومورهای سرطانی به دلیل عملکرد نامناسب تقسیم سلولی اتفاق می افتند و حالتی مانند رشد غیر طبیعی سلول های بنیادی دارند. محققین براین باورند که حدود 20 درصد تومورهای تخمدانی حاوی تراتوماهایی هستند که دارای مو، دندان، عضله، چربی، غضروف و ... هستند و تعداد بسیار محدودی از آن ها به صورت ساختارهای شبه مغزی سازماندهی می شوند. محققین براین باورند باوجود این که ممکن است بسیاری از محققین از دیدن و کار کردن با تراتوماها حس خوشایندی نداشته باشند اما این تراتوماها می توانند اطلاعات تکوینی مناسبی را در اختیار آن ها قرار دهند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه