تاریخ انتشار: شنبه 02 بهمن 1395
چرا احتمال بیشتری وجود دارد که مادران پیر با مشکل بچه دار شدن مواجه شوند؟

  چرا احتمال بیشتری وجود دارد که مادران پیر با مشکل بچه دار شدن مواجه شوند؟

مطالعه ای جدید نشان داده است که زنان باردار بالای 35 سال احتمال بیشتری دارد که به دلیل بارداری به تاخیر افتاده دچار مشکل بچه دار شدن شوند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، به خوبی مشخص شده است که مادران مسن احتمال زیادی وجود دارد که مشکلات تولد را تجربه کنند، اما مطالعه ای جدید تغییرات فیزیولوژیکی را در بدن این مادران شناسایی کرده است که می تواند دلیل این مشکلات را توضیح دهد. محققین کالج سلطنتی لندن با استفاده از مدل موشی دریافته اند که سن مادر روی ساختار رحم تاثیر می گذارد. آن ها به ارزیابی انقباض عضلات رحمی و پاسخ دهی آن ها به اکسی توسین پرداخته اند، هم چنین آن ها تعداد میتوکندری های در دسترس برای تولید انرژی لازم برای انقباض عضلات رحمی را نیز مورد بررسی قرارد داده اند.

میانگین سنی زنان برای تجربه اولین بارداری روز به روز در حال افزایش است و بسیاری از زنان بعد از 35 سالگی اقدام به بارداری می کنند. بسیاری از این زنان در ادامه بارداری با مشکل مواجه می شوند و بعد از زایمان نیز دچار خونریزی می شوند. این زنان حتی در زمان زایمان نیز ناچار به استفاده از روش هایی مانند سزارین یا زایمان های غیرطبیعی می شوند که این حاکی از داشتن مشکلات برای زایمان کردن است.

در این مطالعه محققین مدل موشی بارداری را برای شبیه سازی سن مادر تولید کردند. موش های باردار در سنین مختلف برای شبیه سازی وضعیت انسانی استفاده شدند. موش ها به طور میانگین، به مدت سه تا چهار ماه دوره باروری دارند. بنابراین یک موش 8 ماهه نماینگر یک مادر پیر است. آنالیز تغییرات عملکردی و فیزیولوژیکی در سرویکس و عضلات رحمی این موش های پیر نشان داد که انقباض عضلانی دیواره رحم در این موش ها مختل می شود و آن ها حساسیت کمتری را به هورمون ریلکس کننده اکسی توسین نشان می دهند و تعداد میتوکندری های عضلات آن ها نیز کمتر است.

این مطالعه نشان می دهد که تغییرات سلولی و فیزیولوژیکی مرتبط با سن مادر منجر به مشکلاتی در زمان زایمان می شود. در واقع زمان بندی بارداری و پیشرفت در بارداری(باردار ماندن) به طور مستقیم با سن مادر مرتبط است و این می تواند مشکلاتی را در زمان تولد ایجاد می کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه