تاریخ انتشار: یکشنبه 10 بهمن 1395
ارگانوئیدهای مناسب می توانند به حل کردن معماهای مربوط به پاسخ ایمنی کمک کنند

  ارگانوئیدهای مناسب می توانند به حل کردن معماهای مربوط به پاسخ ایمنی کمک کنند

ایا می توان یک مدل سازگار و مبتنی بر زیست مواد از اندام ها را برای ردیابی پاسخ ایمنی به برخی از پاتوژن ها، سرطان، رد پیوند و ... طراحی کرد؟
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، دکتر سینگ و همکارانش در مدرسه پزشکی Cornell ارگانوئیدهای ایمنی مدولاری را تولید کرده اند که می توانند ساختارهای آناتومیک موجود در گره های لنفی را شبیه سازی کنند. این ارگانوئیدها مراحل اولیه یک مرکز زاینده را تقلید می کنند، یعنی جایی که تمایز سلول های B‌و شروع پاسخ های ایمنولوژیک طی عفونت اتفاق می افتد.

با دستکاری اجزای ارگانوئید، محققین قادرند فعل پاسخ ایمنی سلولی را دیکته کرده و برای اولین بار در روشی کنترل شده، نقش محیط گره های لنفی درفعال سازی سلول های ایمنی را نشان دهند. به نظر می رسد که این ارگانوئیدهای سه بعدی شرایط را برای همانند سازی بسیار سریع تر و فراوان تر سلول های B فراهم می کنند. این لنفوسیت ها هستند که در تولید آنتی بادی نقش دارند. این روش اولین بافت ایمنی سه بعدی ساخته شده در ازمایشگاه را ارائه می دهد که نشان می دهد در زمان عفونت چه تغییراتی در اندام های ایمنی اتفاق می افتد. این تغییرات می تواند در قالب تغییرات ماتریکس خارج سلولی و برهمکنش های سلول-سلول باشد.

مراکز زاینده(GCs)، ساختارهای دینامیک درون بافت های لنفوئید هستند که زمانی که سلول های B سیگنال های فعال سازی را از سلول های ایمنی پیرامونی در حضور عفونت دریافت می کنند فعال می شوند. درک هر چه بهتر مکانیسم های مربوط به این فعال سازی می تواند به افزایش دانسته ها در مورد بیماری های مختلف، سرطان ها و عفونت ها ارائه دهد و این درک می تواند به کمک این ارگانوئیدها میسر شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه