تاریخ انتشار: شنبه 30 بهمن 1395
پروتکل شیمی درمانی دوز کم به نرمال سازی منبع خونی تومورها بستگی دارد

  پروتکل شیمی درمانی دوز کم به نرمال سازی منبع خونی تومورها بستگی دارد

اثرات یک روش جدید امیدوار کننده برای شیمی درمانی که شامل تجویز پیوسته دوزهای پایین تر از معمول داروهای شیمی درمانی است، به نظر می رسد با تکیه بر نرمال سازی عروق خونی پیرامون تومورها موفق تر عمل می کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، محققین در بیمارستان عمومی ماساچوست(MGH) در گزارشی جدید توضیح داده اند که چگونه مدل ریاضی که آن ها بر مبنای داده های مطالعه های قبلی ارائه کرده اند، مکانیسم هایی را نشان می دهد که به موجب آن چه شیمی درمانی مترونومیک نامیده می شود، کشتن مستقیم سلول های سرطانی بوسیله داروهای شیمی درمانی و فعال شدن سیستم ایمنی علیه تومورها بهبود می یابد.

شیمی درمانی های استاندارد از دوزهای بالای شیمی درمانی که برای بیماران قابل تحمل باشند استفاده می کنند اما شیمی درمانی مترونومیک به عنوان یک جایگزین معرفی شده اند از دوزهای پایین دارو و به صورت پیوسته استفاده می کنند. مطالعات مختلف نشان داده اند که شیمی درمانی های مترونومیک به صورت یک درمان  ضد رگزایی عمل می کنند که عروق خونی پشتیبان تومور را بر می دارد و مطالعات دیگر نشان داده اند که این شیمی درمانی مترونومیک ریز محیط تومور را از یک سیستم سرکوب کننده به یک سیستم ایمنی ضد توموری فعال تبدیل می کند.

تاکنون مدل ریاضی برای پیش بینی اثرات شیمی درمانی روی برهمکنش سلول های سرطانی، سلول های ایمنی و عروق خونی توموری ارائه نشده بود، اما محققین بیمارستان عمومی ماساچوست با همکاری دانشکاه Bucknell مدلی را بر مبنای داده های قبلی ارائه کرده اند. مدل آن ها بر مبنای سه نوع سلول شامل سلول های سرطانی شبه بنیادی، سلول های سرطانی غیر بنیادی و سلول های که در پاسخ به شیمی درمانی ویژگی های شبه بنیادی بدست می آورند، ارائه شد. بر مبنای مدل ریاضی که آن ها طراحی کردند نشان دادند که شیمی درمانی مترونومیک می تواند با برداشتن محیط عروقی تامین کننده تومور در مورد بسیاری از بیماران سرطانی موثرتر از شیمی درمانی های استاندارد باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه