تاریخ انتشار: شنبه 07 اسفند 1395
سمپوزیوم سلول های بنیادی جنسی و تکنیک های کمک باروری در اصفهان  برگزار می شود

  سمپوزیوم سلول های بنیادی جنسی و تکنیک های کمک باروری در اصفهان برگزار می شود

سمپوزیوم 'سلول های بنیادی جنسی و تکنیک های کمک باروری' روز چهارشنبه 11 اسفند سالجاری در پژوهشکده زیست فناوری رویان اصفهان برگزار می شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان ، این سمپوزیوم توسط پژوهشکده زیست فناوری پژوهشگاه رویان با همکاری ستاد توسعه علوم و فناوری های سلولهای بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سایر مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی کشور برگزار خواهد شد.

محور‌های این گردهمایی علمی شامل سلول‌های بنیادی جنسی،  تغییرات پویای اپی­ژنتیک و ژنتیک در طی اسپرماتوژنز و مراحل اولیه پس از لقاح، واریکوسل از دیدگاه سلولی و مولکولی در ناباروری، نانوتکنولوژی و روشهای نوین در ناباروری، انجماد اسپرم، تخمک و بافت تخمدان و نقش سلول های بنیادی آندومتر در باروری و ناباروری است.
همچنین 2 کارگاه جانبی با عناوین ' شبیه سازی در حیوانات مزرعه‌ای' و ' ارزیابی کروماتین اسپرم و ارزش آن در تشخیص درمان ناباروری' روز سه شنبه 10 اسفند سالجاری در این پژوهشگده برگزار می شود.
یکی ازعلت های ناباروری، نبود سلول‌های جنسی مناسب است به همین دلیل تولید سلول‌های جنسی دارای توان تقسیم از سلول‌های بنیادیپرتوان یکی از تکنیک های کمک باروری بشمار می آید که پژوهشگاه رویان تحقیق هایی را در این زمینه در دست اقدام دارد.
بین 2 تا سه میلیون زوج نابارور درکشوروجود دارد
به گزارش ایرنا، پژوهشگاه رویان زیر نظر جهاد دانشگاهی کشور دارای سه پژوهشکده تولید مثل، علوم سلولی و مولکولی و زیست فناوری است که پژوهشکده زیست فناوری دراصفهان فعال است.
پژوهشکده زیست فناوری رویان در اصفهان در زمینه های سلول های بنیادی، سلول درمانی، شبیه سازی و روش های کمک باروری فعال است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه