تاریخ انتشار: چهارشنبه 11 اسفند 1395
مطالعات نشان می دهد که چگونه ویژگی های بصری مجزا در تالاموس ادغام می شوند

  مطالعات نشان می دهد که چگونه ویژگی های بصری مجزا در تالاموس ادغام می شوند

بوتوند روسکا و همکارانش در FMI در مطالعه ای به بررسی این امر پرداخته اند که چگونه ویژگی های بصری مستخرج در چشم، در تالاموس ترکیب می شوند. این فرایند دومین مرحله از پردازش بینایی در مغز محسوب می شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، این محققین نشان داده اند که عملکرد تالاموس صرفا به انتقال اطلاعات مربوط نمی شود. در واقع، ارتباطات سیناپسی بین انواع مختلف سلول های شبکیه و سلول های تالاموسی فرد اجازه یکپارچه شدن ویژگی های بینایی مختلف(در برخی موارد از هر دو چشم)  را می دهد.

تالاموس حسی، ساختار کوچکی است که بین ساقه و قشر مغز قرار دارد و یک دروازه مهم را برای مغز می سازد. اطلاعات حسی که ما دریافت می کنیم پیش از این که در نواحی بالاتر مغزی پردازش شوند از تالاموس می گذرند و تالاموس حسی، سال هاست که به عنوان جایگاه انتقال اطلاعات مغزی شناخته می شود. اخیرا، شواهدی ارائه شده است که تالاموس نه تنها اطلاعات را انتقال می دهد بلکه ورودی ها را نیز پردازش می کند. اما این که در سطح تک سلولی چه اتفاق می افتد مشخص نیست. برای نشان دادن این سوال، محققین از روشی استفاده کردند که با استفاده از ویروس هاری به ردیابی ارتباطات عصبی تکی سلول های تالاموسی تکی در موش پرداختند. آن ها روی هسته خم جانبی(LGN) فوکوس کردند، جایی که اطلاعات سیستم بینایی همگرا می شوند. در هسته خم جانبی، آکسون های انواع مختلف سلول های گانگلیونی شبکیه ارتباطات سیناپسی را با نورون های تالاموسی ایجاد می کنند. این اولین بار است که محققین توانسته اند ارتباطات سیناپسی را در سطح تک سلول در ساختارهای عمیق مغزی نشان دهند. با استفاده از این روش، آن ها نشان دادند که سلول های گانگلیونی در روش های مختلفی با سلول های تالاموسی ارتباط برقرار می کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه