تاریخ انتشار: چهارشنبه 09 اسفند 1391
موفقیت 70 درصدی پیوند دست/ پیوند همزمان شریان، عصب و پوست
رئيس بيمارستان مسيح دانشوری :

  موفقیت 70 درصدی پیوند دست/ پیوند همزمان شریان، عصب و پوست

رئيس بيمارستان مسيح دانشوری از موفقیت 70 درصدی پیوند دست در بیمارستان پانزده خرداد خبر داد و گفت: در این عمل به طور همزمان پیوند شریان، اعصاب دست، استخوان و پوست صورت گرفته است.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان، دکتر علی اکبر ولایتی با تاکید بر اینکه در صورتی که به موقع عمل شود، بیمار مرگ مغزی موجب نجات 6 بیمار می‌شود، افزود: در این راستا برای اولین بار در منطقه و جهان اسلام اولین پیوند دست از بیمار مرگ مغزی انجام شد که از صبح امروز آغاز و تا ساعتی دیگر ادامه دارد.
 
رئيس بيمارستان مسيح دانشوری با اشاره به نحوه اجرای این عمل اظهار داشت: در این عمل به طور همزمان رگ‌ها، اعصاب، استخوان‌ها، چربی و پوست به بیمار پیوند زده می‌شود.
 
وی با تاکید بر موفقیت آمیز بودن این پیوند، یادآور شد: بعد از جریان یافتن خون در رگ‌های دست پیوندی، عصب‌ها و نسوج دست هم پیوند خوردند.
 
به گزارش مهر، ولایتی از موفقیت 70 درصدی این عمل جراحی خبر داد و خاطرنشان کرد: پس از عمل جراحی داروهای سرکوب کننده برای پیوند عضو تجویز خواهد شد.
 
وی همچنین اضافه کرد: بیمار مرگ مغزی از بیمارستان مسیح دانشوری معرفی و بیمار دریافت کننده نیز از 4 بیمار دارای شرایط مناسب انتخاب و این عمل انجام شد.
 
ریه سخت‌ترین پیوند عضو است
 
رئيس بيمارستان مسيح دانشوری با تاکید بر اینکه پیوند ریه از مشکل‌ترین پیوندها به شمار می‌رود، دراین باره توضیح داد: فردی که دچار مرگ مغزی می‌شود برای تنفس از دستگاه ونتیلاتور (دستگاهی برای ورود هوا به داخل ریه‌ها و خارج کردن آن) استفاده می کند.
 
ولایتی ادامه داد: از آنجایی که این هوا معمولا همراه با باکتری‌ها وویروس‌ها است مکانیزم ریه از بین می‌رود از این رو ریه اولین قسمتی است که بیمار دچار مرگ مغزی از دست می‌دهد.
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
چهارشنبه, 24 مهر,1392

لیلا عرب

سئوال:دختر من در بدو تولد بدلیل کشیدگی دست عصب دستش از کار افتاده و هم اکنون که 3 سالشه هنوز دستش خوب فرمان نمیبره یعنی از ارنج به پایین کار نمیکنه اونم به لطف فیزیوتراپی تو رو خدا اگه میتونین کمکم کنیدممنون میشم
پاسخ: نقش سلول های بنیادی در ترمیم عصبی در حد تحقیقات است و با سلول درمانی هنوز نمی توان آسیب های عصبی را درمان کرد زیرا ترمیم اعصاب کند صورت می گیرد.فعلا به فیزیتراپی و درمان های پزشکی ادامه دهید.

شنبه, 20 مهر,1392

منصور

با سلام و خسته نباشید دختر من در بدو تولد بدلیل کشیدگی دست عصب دستش از کار افتاده و هم اکنون که 3 سالشه هنوز دستش خوب فرمان نمیبره یعنی از ارنج به پایین کار نمیکنه اونم به لطف فیزیوتراپی تو رو خدا اگه میتونین کمکم کنیدممنون میشم

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه