تاریخ انتشار: شنبه 14 اسفند 1395
نگاه گسترده و عمیق تر محققین به سلول های بنیادی

  نگاه گسترده و عمیق تر محققین به سلول های بنیادی

محققین در انستیتو سانفورد اخیرا مطالعه ای مروری را منتشر کرده اند که در آن روی توانایی سلول های بنیادی مشتق از بالغین فوکوس کرده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، اوایل ماه گذشته محققین سانفورد به بررسی ایمنی و کارایی تزریق سلول های بنیادی مزانشیمی مشتق از بافت چربی به بیمارانی پرداختند که دچار پارگی نسبی Rotator Cuff شانه شان شده بودند. در این مطالعه بالینی محققین سلول های بنیادی مزانشیمی مشتق از چربی را از بخش استرومای عروقی(SVF) بیماران که حاوی این سلول هاست جداسازی کرده بودند و از آن به عنوان درمانی بالقوه برای پارگی Rotator Cuffاستفاده کردند.

در مقاله ای تحت عنوان "Fat and Furious: Harnessing the Full Potential of Adipose-Derived Stromal Vascular Fraction," محققین انواع مختلف سلول های بنیادی موجود در انسان را مورد بحث قرار داده اند و بیان داشته اند که چگونه می توان از این سلول های بنیادی در کاربردهای پزشکی استفاده کرد. در این مطالعه محققین روی تفاوت بین SVF جداسازی شده از بافت چربی و سلول های بنیادی خالص جداسازی شده از بافت چربی که خالص سازی شده و در ظروف کشت نگهداری شده اند. درک این تفاوت ها می تواند به اتخاذ کردن درمان ها و دستورالعمل های مناسب، بویژه در کشورهایی که SVF می تواند در مقایسه با سایر سلول ها به صورت راحت تری استفاده شود، کمک کند. هم چنین این مطالعه نشان می دهد که چرا درک این که چرا ترکیب SVF در شرایط بیماری و سلامت متفاوت است کمک کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه