تاریخ انتشار: چهارشنبه 09 اسفند 1391
جراحی پیوند پوست در شیراز انجام می‌شود
برای اولین بار؛

  جراحی پیوند پوست در شیراز انجام می‌شود

متخصصان بیمارستان سوانح و سوختگی قطب‌الدین‌ در شیراز، به‌زودی اولین عمل جراحی پیوند پوست را در این مرکز درمانی، انجام خواهند داد.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی شیراز، برای انجام پیوند پوست، زمینه‌های لازم در بیمارستان سوانح و سوختگی قطب‌الدین شیرازی، در شهر شیراز، فراهم شده است.
 
براساس این گزارش، در اولین عمل جراحی پیوند پوست، پوست اهدایی بیمار مرگ مغزی، زیتون گودرزی، 5 ساله، برای پیوند به یکی از بیماران نیازمند، پیوند زده خواهد شد.
 
در صورت موفقیت این عمل جراحی، حرکتی جدید در راستای توسعه خدمات جراحی، در شیراز به‌عنوان یکی از قطب‌های مهم و مطرح بهداشت و درمان در کشور و منطقه، آغاز می‌شود.
 
با توجه به سرعت گرفتن کار تکمیل بیمارستان سوانح و سوختگی جدید شیراز و استفاده از آخرین تکنولوژی‌های تجهیزاتی در این مرکز درمانی و حضور و فعالیت پزشکان متخصص و فوق‌تخصص در جراحی‌های زیبایی و ترمیمی، انجام موفقیت‌آمیز عمل پیوند پوست، در بعد گسترده، امکان‌پذیر خواهد شد.
 
براساس این گزارش و به‌اعتقاد متخصصان، با اهدای تنها چند سانتی‌متر از پوست بیمارانی که به‌واسطه ابتلا به مرگ مغزی، امکان بهبودی آنان نیست، می‌توان زمینه نجات جان یک انسان که به‌دلیل سوختگی شدید، در شرف مرگ قرار دارد را نجات داد.
 
خانواده بیمار زیتون گودرزی، بیمار 5 ساله‌ای که دچار مرگ مغزی شده است، تمام اعضای این کودک را به نیازمندان اهدا کرده‌اند.
 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه