تاریخ انتشار: پنجشنبه 19 اسفند 1395
سلول های بنیادی می توانند آسیب زانو را درمان کنند

  سلول های بنیادی می توانند آسیب زانو را درمان کنند

ممکن است فرد پیر نباشد اما زانوهای وی عوارضی مشابه با شرایط پیری را نشان دهند. محققین از روشی خلاقانه و جدید استفاده کرده اند که ممکن است به جوانترها در ترمیم زانوهایشان و برگرداندن زمان به عقل کمک کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از news-medical.net، متناسب نگه داشتن بدن نیازمند تحرک زیاد است و اگر غضروف زانوهای فرد دچار مشکل شود، آیا ادامه زندگی به صورت فعالانه و بدون درد ممکن است. غضروف را می توان بافتی لغزنده دانست که حرکت بدون در استخوان ها کم می کند و متاسفانه با گذشت زمان دچار فرسایش می شود.

محققین دارویی جدید موسوم به Cartistem را تولید کردند که یک داروی سلول های بنیادی منحصربفرد است که برای ترمیم آسیب غضروفی ناشی از پیری، تروما یا بیماری های تخریب کننده ای مانند استئوآرتریت استفاده می شود. این محصول از سلول های موجود در خون بند ناف ساخته شده است که به طور معمول به عنوان یک زباله بیولوژیک دور ریخته می شود. این دارو طی یک جراحی ظریف که معمولا برای ترمیم آسیب غضروفی استفاده می شود، تجویز می شود. دکتر برایان کول در مرکز پزشکی دانشگاه Rush، این روش را اولین کاربرد ترکیب جراحی و سلول های بنیادی در زمینه ارتوپدی می داند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه