تاریخ انتشار: شنبه 21 اسفند 1395
کانادا پیشگام در طب بازساختی در جهان

  کانادا پیشگام در طب بازساختی در جهان

گزارشی اخیرا بوسیله شورای آکادمی های کانادا(CCA) منتشر شده است که ثابت می کند که محققین کانادایی پیشگامان طب بازساختی و علوم سلول های بنیادی در دنیا هستند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، شواهد کلی نشان می دهد که مطالعات در زمینه طب بازساختی در کانادا رو به افزایش است. از کشف سلول های بنیادی در اوایل 1960 بوسیله دکتر جیمز تیل و ارنست مک کلوچ که از محققین کانادایی بودند، محققین بسیاری راه  آن ها را ادامه داده اند نقطه قوت طب بازساختی بعد درمانی آن است که می تواند به جایگزینی و بازسازی سلول ها، بافت ها و اندام های انسانی منجر شود و عملکرد طبیعی مربوط به این بخش ها را با استفاده از سلول های بنیادی تثبیت کرده یا احیا کند. یک مثال شناخته شده در زمینه طب بازساختی استفاده از پیوند مغز استخوان برای لوکمیا است.

دکتر روزانت نوتز می گوید: کانادا چندین دهه است که در زمینه طب بازساختی پیشگام محسوب می شود اما حفظ این موقعیت نیازمند تلاش های مستمر در زمینه سرمایه گذاری های پایدار و استراتژیک، شبکه های مشارکتی و تهیه زیرساخت های بیشتر است. در حال حاضر چندین کشور در حال سرمایه گذاری های سنگین در زمینه طب بازساختی و علوم سلول های بنیادی هستند و این امر کانادا و محققین کانادایی را موظف می کند که به فرصت های پیش رویشان با جدیت بیشتری نگاه کنند. دکتر اریک مسلین رئیس و دبیر شورای آکادمی های کانادا جمله جالبی را خطاب به محققین کانادایی گفته است که می تواند اهمیت پیشرفت در مطالعات سلول های بنیادی را بازگو کند: گاهی عالی شدن آسان تر از عالی ماندن است("Sometimes becoming excellent is easier than maintaining excellence”).

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه