تاریخ انتشار: شنبه 12 اسفند 1391
Flagrp-170  واکسن جدید سرطان

  Flagrp-170 واکسن جدید سرطان

براساس مطالعات آزمایشگاهی انجام شده توسط دانشمندان امریکایی، درمان جدیدی که نوعی ایمنی درمانی یاimmunotherapy است می تواند مانند یک واکسن بر ضد سرطان های متاستاز دهنده عمل کند.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress،نتایج مطالعه ای که اخیرا انجام شده نشان می دهد که این نوع درمان می تواند سرطان های متاستاز دهنده را درمان کند و در ترکیب با در مان های رایج نیز می توان ازآن سود جست. طی این درمان از پیشرفت تومورهای متاستاز دهنده جلوگیری شده و به سلول های خاص سیستم ایمنی جهت محافظت در مقابل برگشت بیماری آموزش داده می شود.  
در این تحقیق که به سرپرستی دکتر Xiang-Yang Wangصورت گرفته است از مولکولی به نام  Flagrp-170 که از  دو پروتئین مجزا تشکیل شده، استفاده شده است.
یک پروتئین نوعی chaperon به نام  glucose-regulated protein 170 (Grp170) است و پروتئین دیگر از مولکول flagellin باکتری ها مشتق شده است. Flagrp-170 به سیستم ایمنی جهت شناسایی آنتی ژن ها کمک می کند.آنتی ژن ها بخشی از اجسام بیگانه نظیر باکتری هاو ویروس ها ونیز سلول های سرطانی هستند و زمانی که شناسایی می شوندمنشا آن ها مورد هجوم سیتم ایمنی واقع شده و از بین می رود. در حالی که سلول های سرطانی محیط اطراف تومور را تغییر داده و تومور ها را قادر می کنند سیستم ایمنی را سرکوب نمایند و بدون این که مورد حمله دفاع طبیعی بدن قرار گیرند به همانند سازی ادامه دهند.اتصال flagellin به  Grp170 نه تنها عرضه آنتی ژن به سیستم ایمنی را افزایش می دهد بلکه با تحریک پیام های ایمنی مضاعف، فعال شدن عملکرد سلول های ویژه ایمنی را در پی دارد.عملکرد این سلول ها در مجموع به ریشه کن شدن سلول های سرطانی،کنترل پیشرفت سرطان و جلوگیری ازبرگشت بیماری منجر می شود. هدف ایمنی درمانی غلبه بر توانایی سلول های سرطانی در سرکوب سیستم ایمنی است.
این یافته ها در مجله Cancer Research به چاپ رسیده است.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه