تاریخ انتشار: چهارشنبه 16 فروردین 1396
پزشکان می گویند سلول درمانی های غیر قانونی تاکنون موجب نابینایی سه زن شده اند

  پزشکان می گویند سلول درمانی های غیر قانونی تاکنون موجب نابینایی سه زن شده اند

پزشکان و محققین در چشم پزشکی وابسته به دانشگاه میامی می گویند که برخلاف سر و صدای زیادی که در زمینه سلول های بنیادی و استفاده از آن ها در درمان نابینایی شده است، تاکنون سه خانم به دلیل استفاده از این سلول ها در کلینیک های غیر قانونی بینایی شان را به طور کامل یا تا حدی از دست داده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، دکتر توماس آلبینی، یکی از چشم پزشکان و متخصصین در دانشگاه میامی است که به ارزیابی بینایی زنانی پرداخته است که در کلینیکی در فلوریدا مورد سلول درمانی قرار گرفته اند. وی می گوید این زنان قبل از انجام سلول درمانی تاحدی از بینایی برخوردار بودند و متاسفانه بعد از سلول درمانی بینایی شان را از دست داده اند. یکی از این زنان بینایی اش را به طور کامل از دست داده است و دو نفر دیگر تقریبا نابینا شده است و بعید است که بینایی آن ها مجددا بهبود یابد.

سال هاست که محققین به دنبال استفاهد از سلول های بنیادی(بویژه سلول های بنیادی گرفته شده از خود بیماران) برای درمان مشکلات بینایی آن ها هستند اما آن ها و قانون گذاران همواره بیماران و کلینیک ها را از انجام این سلول درمانی ها به صورت غیر قانونی بر حذر داشته اند. در درمان های صورت گرفته، هر کدام از این سه زن چیزی حدود 5000 دلار را برای درمان دژنراسیون ماکولای وابسته به سن شان در سال 2015 هزینه کرده بودند. آن ها مورد درمان با سلول های بنیادی مشتق از بافت چربی شان قرار گرفتند و متاسفانه آن چه عایدشان شد، نابینایی بیشتر بود. در واقع محققین یکی از علل استفاده از این روش ها به صورت چشم بسته را تبلیغات وسیعی می دانند که در این زمینه ها صورت می گیرد و برخلاف مخالفت های قانونی از طریق مراجع دولتی، باز هم کلینیک هایی هستند که این سلول درمانی های غیر قانونی را انجام می دهند و بسیاری از پزشکان به عنوان آخرین راهکار درمانی شان به آن ها مراجعه می کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه