تاریخ انتشار: پنجشنبه 17 فروردین 1396
درمان های ناباروری ناموفق با افزایش خطر بیماری های قلبی همراه است

  درمان های ناباروری ناموفق با افزایش خطر بیماری های قلبی همراه است

زنانی که متحمل درمان های باروری می شوند اما باردار نمی وشوند، احتمال زیادی وجود دارد که در دراز مدت دچار بیماری های قلبی عروقی شوند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، محققین دریافته اند که دو سوم زنانی که بعد از درمان های ناباروری، بارور نمی شوند، ممکن  است در دراز مدت مبتلا به بیماری های قلبی عروقی بویژه سکته و نارسایی قلبی شوند و این در حالی است که در مورد زنانی که بارور و بچه دار می شوند چنین چیزی را شاهد نیستیم. در مورد اثرات طولانی مدت سلامتی درمان های ناباروری بویژه در مورد زنانی که بارور نمی شوند، اطلاعاتی در دست نیست.

در مطالعه ای محققین به داده های مربوط به 28442 زن زیر 50 سال پرداخت که از آوریل 1993 تا مارس 2011 در اونتاریو متحمل درمان های ناباروری شده بودند. این زنان تا 31 مارس 2015 برای عوارض جانبی مربوط به بیماری های قلبی عروقی تحت نظر بودند. حدود یک سوم(9349) نفر یک سال بعد از درمان نهایی بارور شدند و این در حالی بود که دو سوم آن ها صاحب بچه نشدند.

شکست درمان ناباروری با 19 درصد افزایش خطر بیماری های قلبی بویژه نارسایی قلبی همراه بود. با این حال، محققین براین باورند که وقوع عوارض قلبی در زنانی که بعد از ناباروری بچه دار نمی شوند به مراتب بیش از زنانی است که بچه دار می شوند. میانگین سنی زنانی که متحمل درمان ها باروری شدند 35 سال بود؛ 23575(83 درصد) آن ها زایمان قبلی نداشت و میانگین سیکل های باروری شان سه(3) بود. این یافته ها نشان می دهد که درمان باروری ممکن است اولین نشانه برای بیماری های قلبی عروقی باشد زیرا یک تست استرس کاردیومتابولیت منحصربفرد را ارائه می کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه