تاریخ انتشار: شنبه 19 فروردین 1396
اولین مجوز برای تولید نوزاد از DNA‌ سه والد در بریتانیا

  اولین مجوز برای تولید نوزاد از DNA‌ سه والد در بریتانیا

محققین دانشگاه نیوکاسل می گویند که مجوز لازم برای تولید نوزادان از DNAی سه والد را دریافت کرده اند. این روش مانع از انتقال برخی بیماری های ژنتیکی بویژه بیماری های میتوکندریایی می شود. این مجوز بوسیله مجمع قانون گذاری باروری بریتانیا صادر شده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در دسامبر، مجمع قانونگذاری باروری بریتانیا مجوز لازم برای استفاده محتاطانه از تکنیکی که هدف آن حل مشکل مربوط به میتوکندری است را صادر کرد. میتوکندری معیوب می تواند منجر به مشکلاتی مانند دیستروفی عضلانی و نارسایی اندام های اصلی شود.

برای کمک به زنان مبتلا به مشکلات میتوکندریایی و عدم انتقال مشکلات به کودکان آن ها، محققین DNA تخمک یک مادر را گرفته و آن را به تخمک اهدایی منتقل می کنند که DNA آن برداشته شده است. این می تواند قبل یا بعد از لقاح اتفاق بیافتد. جنین حاصل در نهایت با تلفیق DNA هسته ای مربوط به پدر و مادر و DNA‌میتوکندریایی مشتق از فرد اهداکننده بوجود می آید. DNAی مربوط به فرد اهدا کننده، کمتر از یک درصد ژن های جنین حاصل را تشکیل می دهد. مجوز اهدا شده به دانشگاه نیوکاسل، شرایط را برای استفاده بالینی از این روش مهیا می کند.

سال گذشته پزشکان آمریکایی برای اولین بار از این تکنیک در مکزیک برای تولید نوزاد سه والدی استفاده کردند. آن ها مجوز استفاده از این روش را در آمریکا نداشتند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه