تاریخ انتشار: یکشنبه 20 فروردین 1396
شناسایی راهی جدید برای پیشبرد بازسازی بافت

  شناسایی راهی جدید برای پیشبرد بازسازی بافت

محققین در هوستون آمریکا، مسیر ایمنی را شناسایی کرده اند که تشکیل نوعی سلول را پیش می برد که می تواند به بافت ها و اندام های جدید تبدیل شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، در مطالعه ای جدید که در نشریه Stem Cells به چاپ رسیده است، محققین در انستیتو تحقیقات هوستون توضیح داده اند که چگونه فعال شدن ایمنی ذاتی بازبرنامه ریزی هسته ای که یکی از مراحل اولیه بازسازی بافتی یا تشکیل بافت ها و اندام های جدید از یک سلول در بدن است را افزایش می دهد. آن ها دریافته اند که فعال کردن سیستم ایمنی ذانی موجب بازشدن DNA می شود و این بازشدن تشکیل سلول های بنیادی پرتوان القایی(iPSCs) یا سلول هایی که توانایی بازسازی و تبدیل شدن به سایر سلول ها را دارند افزایش می دهد.

استفاده از iPSCها برای تولید بافت ها می تواند انقلابی در پیوند و سلول درمانی باشد و رشد اندام های مصنوعی را تسهیل کنند. بازبرنامه ریزی هسته سلولی ابزاری قوی است که محققین را قادر به تبدیل سلول های سوماتیک به سایر بافت ها و اندام ها می کند. دکتر کوک و همکارانش در این انستیتو در صدد هستند که از فعال شدن ایمنی ذاتی برای بازسازی بافت های آسیب دیده و برای بهبود زخم ها یا ریکاوری بعد از حمله قلبی استفاده کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه