تاریخ انتشار: شنبه 12 اسفند 1391
سلول های بنیادی خوک می تواند به ایجاد کبد مصنوعی انسان کمک کند

  سلول های بنیادی خوک می تواند به ایجاد کبد مصنوعی انسان کمک کند

بیماریهای کبدی باعث می شود که سموم درسراسر بدن پخش شده، پوست به رنگ زرد درآمده و عملکردهای مغز آهسته شود.
امتیاز: Article Rating

 

 
به گزارش بنیان به نقل از scienceworldreport: با این حال، محققان در گفت و گو با انجمن علوم دامی آمریکا اعلام کردند که چگونه  یک دودمان از سلول های کبدی خوک نام PICM-19  می تواند بسیاری ازاعمال کبد انسان راانجام دهد.
Neil Talbot محقق علوم حیوانات درموسسه تحقیقات کشاورزی USDA  گفت:" در حال حاضر هیچ درمان موثری برای مقابله با سمومی که در بدن تولید می شود، وجود ندارد و تنها گزینه موجود پیوند کبد است."
با این حال، Talbot امیدوار به ایجاد تغییرات قابل توجهی با یافته های جدید خود است.
در سال 1991، Talbot دودمان سلولی  PICM-19  را از سلول های جنین خوک 8 روزه تولید کرد. این دودمان سلولی بسیار قابل توجه است به دلیل آن که نامیرا بوده و به تعداد نامحدودی می تواند تقسیم شود. سلول های نامیرا می توانند به تقسیم ادامه دهند زیرا آنها از سلول های سرطانی مشتق شده اند، ولی سلول های PICM-19  از سلول های اپی بلاستی که سلول های بنیادی جنینی در مراحل اولیه تکوین جنین هستند، شکل گرفته اند.
Talbot در پژوهش خود عنوان کرد که این سلول ها در درجه اول تمام اعمال یک کبد را انجام می دهند.
او گفت:" سلول های PICM-19  سلول هایی هستند که واقعا تمامی اعمال متابولیک کبد را انجام می دهند.
در حالیکه استفاده از این سلولها در ایجاد کبد مصنوعی هنوزدر حال توسعه است، Talbot  کاربردهای دیگری را برای سلولهای  PICM-19 معرفی می کند. دانشمندان ازسلولهای PICM-19  برای مطالعه مالاریا، توکسوپلاسموز و ویروس هپاتیت استفاده کرده اند. محققان همچنین می توانند از این سلولها برای مطالعه سرطان های خاصی از کبد و یا بررسی تغییرات مرتبط با فیبروز کیستیک در مجرای صفراوی استفاده کنند.
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه