تاریخ انتشار: یکشنبه 13 اسفند 1391
درمان بیماری ها با استفاده از داربست پوشیده شده با قند

  درمان بیماری ها با استفاده از داربست پوشیده شده با قند

دانشمندان با استفاده از داربست پوشیده شده با قند به استفاده از سلول های بنیادی یک گام نزدیک ترشده و پتانسیل عظیمی را برای درمان بیماری ها از آلزایمر گرفته تا دیابت گشودند.
امتیاز: Article Rating

 

 

 
به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، سلول های بنیادی توانایی منحصر به فردی برای تبدیل به هر نوع ازسلول های انسانی داشته و منبعی برای درمان  برخی از بیماری های علاج ناپذیر می باشند.
مشکل پیش روی دانشمندان این است که چگونه می توان سلولهای بنیادی را برای تبدیل به نوع خاصی از سلول های مورد نیاز برای درمان یک بیماری خاص تحریک کرد.
اما محققان دانشگاه منچستر داربست تارمانند پوشش داده شده با مولکول های قندی را توسعه داده اند که باعث افزایش سلول های بنیادی می شود. این داربست طی یک فرایند شناخته شده به نام الکترواسپینینگ تشکیل شده و ایجاد شبکه ای ازالیاف را می کند  که ساختار طبیعی درون بدن را تقلید می کند.
نتایج این مطالعه که در مجله Journal of Biological Chemistry منتشر شده بسیارامیدوار کننده بوده و مولکول های قند موجود درسطح الیاف، الگوهای ساختاری مهم در عملکرد آنها را حفظ می کنند. این قندها همچنین توسط سلولهای بنیادی رشد یافته بر روی سطح مصرف شده وسبب تحریک و افزایش شکل گیری انواع سلول های عصبی می شوند.
دکتر Catherine Merry نویسنده رهبر این مطالعه ازگروه سلولهای بنیادی منچستر گفت: "این شبکه ها با مولکول های قند خطی و طویل که قبلا نشان داده شده نقش اساسی در تنظیم رفتار سلول های بنیادی بازی می کنند،اصلاح شدند. با ترکیب مولکولهای قند با شبکه فیبری، ما امیدوار بودیم که هم از سیگنال های بیوشیمیایی وهم ساختاری برای هدایت رفتار سلول های بنیادی در روشی مشابه که به طور طبیعی دربدن بکار می رود، استفاده کنیم.، این یکی ازاهداف نهایی تحقیق برای توسعه داروهای جدید با استفاده از تکنولوژی سلول های بنیادی می باشد. "
این گروه پیش بینی می کند که ترکیبی از مولکول های قند با شبکه فیبری می تواند هم به رشد سلولهای بنیادی و هم شکل گیری انواع سلول های مختلف از جمعیت سلول های بنیادی کمک کند.
کاربردهای احتمالی این داربست ها عبارتند از مهندسی بافت، که در آن این داربست می تواند سبب تمایز سلول ها به استخوان، کبد و یا رگ های خونی شود.این داربست ها همچنین دارای پیامدهای بالقوه درمانی برای بیماری هایی مانند استئوکندرال چندگانه  ((MO است که در این بیماری نادر، توده های استخوانی در اثر تولید غیر طبیعی این مولکولهای قند ایجاد می شود.
پایان مطلب/
 
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه