تاریخ انتشار: دوشنبه 14 اسفند 1391
ایران رتبه اول پیوند کلیه در خاورمیانه
رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از بیماران کلیوی خبر داد؛

  ایران رتبه اول پیوند کلیه در خاورمیانه

رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از بیماران کلیوی گفت: ایران در بخش پیوند کلیه در آسیا و خاورمیانه رتبه اول را دارد و تاکنون بیش از 23 هزار پیوند کلیه در 30 مرکز پیوند کلیه در کشور انجام شده است.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان به نقل از فارس ، مصطفی قاسمی ظهر امروز در حاشیه نخستین همایش ورزش، پیوند و سلامتی در استان بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز با همت همه مسئولان و انجمن حمایت از بیماران کلیوی استفاده از مرگ مغزی برای پیوند کلیه در مجلس به‌عنوان قانون تصویب شده و به این وسیله امسال 800 مورد پیوند کلیه از مرگ مغزی در کشور صورت گرفته است.
 
وی با بیان اینکه 65 هزار بیمار کلیوی زیر پوشش 160 انجمن در سطح کشور قرار دارند، تصریح کرد: اگر به‌صورت مستمر در این زمینه تبلیغ شود مردم از اهدای اجزای بدن عزیزانشان که دچار مرگ مغزی شده‌اند استقبال می‌کنند.
 
قاسمی اظهار کرد: امروز این پتانسیل در کشور ایران وجود دارد و برخلاف کشورهای خارجی مردم ایران از این کار استقبال خوبی می‌کنند.
 
وی یادآور شد: ایران در بخش پیوند کلیه در آسیا و خاورمیانه رتبه اول را دارد و تاکنون بیش از 23 هزار پیوند کلیه در 30 مرکز پیوند کلیه در کشور انجام شده است.
 
قاسمی اضافه کرد: امروز ایران در زمینه تکنولوژی و پیوند کلیه مشکلی ندارد و بسیاری از کشورهای خارجی نیز با توجه به هزینه‌های درمان تمایل به انجام این عمل در ایران را دارند.
 
وی یادآور شد: در کشورهای اروپایی برای انجام عمل پیوند کلیه باید 10 سال در نوبت باشند اما در ایران اینطور نیست و در کمترین زمان ممکن کار پیوند انجام می‌شود.
 
قاسمی گفت: پیشرفت جمهوری اسلامی در بخش پیوند کلیه و الگوبرداری که کشورهای اروپایی از ما در این بخش کرده‌اند ثابت می‌کند ایران در این بخش حرفی برای گفتن دارد.
 
وی اضافه کرد: با توجه به تحریم‌های اخیر کمبودهایی در بخش‌های مختلف داریم ولی دولت در این زمینه باید به گونه‌ای کمک کند که بیماران کلیوی غیر از بیماری درد و رنج دیگر را نداشته باشند.
 
افزایش 17 درصدی رشد بیماری کلیوی در کشور
خبرگزاری فارس: رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از بیماران کلیوی گفت: با توجه به اینکه رشد بیماری کلیوی در کشور بین 15 تا 17 درصد افزایش یافته باید در بخش‌های آموزش و پیشگیری در این بخش تلاش بیشتری صورت گیرد.
 
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مصطفی قاسمی ظهر امروز در همایش ورزش، پیوند و سلامتی در بوشهر اظهار داشت: با توجه به اینکه هر بیمار کلیوی برای درمان حداقل هر بار بین یک تا سه میلیون ریال باید هزینه کند، برای رفع این مشکل و کاهش هزینه‌های درمان نیازمند همکاری جمعی هستیم که هنوز در این زمینه کاری صورت نگرفته است.
 
رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از بیماران کلیوی کشور گفت: این انجمن طرح‌های مختلفی برای وزارت رفاه و تامین اجتماعی و دانشگاه علوم پزشکی داشته که از جمله آن‌ها پنج قلم دارویی که هزینه آن‌ها میلیونی بوده را جزء تعهدات بیمه‌ها قرار داد و این کمک بزرگی به بیماران کلیوی بوده است.
 
وی در خصوص دیالیز نیز تصریح کرد: در استان‌هایی مانند بوشهر با سختی آب بالایی که دارد بیماران کلیوی بیشتری در استان وجود دارد که نیازمند دیالیز هستند.
 
قاسمی اظهار کرد: با توجه به تحریم‌ها با وجود تلاش دولت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در چند سال اخیر دستگاه دیالیز وارد نشده است و این امر برای ما مشکل ساز شده است.
 
فعالیت 3700 دستگاه دیالیز در کشور
 
وی یادآور شد: هم اینک سه هزار و 700 دستگاه دیالیز در بیش از 400 بخش دیالیز در کشور فعالیت می‌کنند.
 
قاسمی اضافه کرد: با توجه به اینکه بیماری کلیوی در کشور بین 15 تا 17درصد افزایش یافته باید در بخش‌های آموزش و پیشگیری در این بخش تلاش بیشتری صورت گیرد.
 
وی گفت: وزارت رفاه و تامین اجتماعی برای درمان هزینه می‌کند ولی برای آموزش و پیشگیری می‌گویند که هزینه و اعتبار نداریم این درحالی است که اگر در این بخش هزینه شود می‌توان هزینه‌های درمان را کاهش داد.
 
قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص ورزش نیز گفت: در دنیا فعالیت‌های ورزشی برای نشاط و سلامتی بیماران کلیوی ثابت شده به همین دلیل مسابقات جهانی و خاورمیانه‌ای نیز در نظر گرفته شده است.
 
وی یادآور شد: هدف از توسعه فعالیت‌های ورزشی برای بیماران پیوندی نشاط، شادی، دوستی، ارتباط متقابل و تبادل نظر و رقابت است.
 
قاسمی افزود: به همین دلیل برای رسیدن به این اهداف سازمان ورزش بیماران پیوندی را تشکیل دادیم و به این وسیله می‌توانیم استعدادهای بیماران را در بخشهای مختلف پرورش دهیم.
 
وی اظهار کرد: در نخستین همایش ورزش، پیوند و سلامتی نیز ضمن تبادل نظرات افراد مدیران سازمان ورزش استان‌های کشور نیز شناسایی می‌شوند و برای مسابقات لیگ برنامه ریزی خواهیم کرد.
 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه