تاریخ انتشار: دوشنبه 14 اسفند 1391
کاربرد سلول درمانی برای درمان لک و پیس با موفقیت همراه بوده است
رییس مرکز سلول درمانی پژوهشگاه رویان خبر داد؛

  کاربرد سلول درمانی برای درمان لک و پیس با موفقیت همراه بوده است

تحقیقات بر روی استفاده از سلول های بنیادی برای درمان بیماری لک و پیس انجام شد و بی خطر بودن آن به اثبات رسید و اکنون در مرحله خدمات رسانی است. در این باره خبرنگار «بنیان» با دکتر «ناصر اقدمی» رییس مرکز سلول درمانی پژوهشگاه رویان گفت وگویی انجام داده است که در پی می آید.
امتیاز: Article Rating

 

- آقای دکتر لطفا درباره بیماری ویتیلیگو یا لک و پیس توضیح دهید.
این بیماری یک بیماری پوستی است که  از اختلال رنگدانه ای ناشي می شود. در اين بيماری سلولهای ملانوسيت که حاوی رنگدانه های پوست (ملانین) هستند، توانايي توليد ملانين را از دست داده و لكه های سفيد رنگي روی پوست ايجاد مي شود. محلهاي شايع درگير در این بیماری صورت،‌ دست، پا و مفاصل هستند.
- چند سال است برای درمان این بیماری از سلول درمانی استفاده می کنید؟ 
بیش از 7 یا 8 سال است که برای درمان این بیماری با استفاده از سلول های بنیادی اقدام کرده ایم و محققان بسیاری بر روی این بیماری کار کردند و حدودا 2 سال است که به شکل خدماتی این نوع درمان را به بیماران ارائه می دهیم.
- این بیماران برای سلول درمانی، باید چه ویژگی هایی داشته باشند؟
برای درمان لک و پیس با استفاده از سلول درمانی، چون منبع خوبی برای تولید سلول های رنگدانه پیدا نکردیم از سلول های بیمار برای درمانش استفاده می کنیم . سن بيماران بايد بیش از  ۱۲سال باشد و وسعت منطقه ای که مورد درمان قرار مي گيرد حدود ۱۵۰سانتي متر مربع و بيماري بايد حداقل به مدت يک سال ثابت مانده باشد.
- سلول درمانی به چه صورت انجام می شود؟
در این روش ۳۳ سانتي متر از لايه پوست سالم در پشت بدن بيمار تراشيده شده و سلول های اين نمونه پوست در آزمايشگاه از هم جدا مي شود؛ اين جداسازي ۲۴ ساعت طول مي کشد و روز بعد سلول ها در منطقه دارای ضايعه که پوست در آن جا رنگ ندارد ، تزريق مي شود. 
- این روش چه نتایجی را در بر داشته است؟
نتایج نشان داد، در بیمارانی که به هیچ درمانی پاسخ نمی دادند و به اصطلاح مقاوم درمان بودند، در 50 تا 60 درصد امیدوار کننده و به این روش پاسخ دادند. تا جایی که پس از دو تا شش ماه قسمت هایی از پوستشان که رنگ نداشت، دارای رنگ طبیعی و مانند سایر قسمت های سالم شد.
- آقای دکتر سلول درمانی برای درمان سوختگی تا کجا پیش رفته است؟
در حال حاضر برای درمان سوختگی با این روش ،در مرحله کلینیکی هستیم و هنوز خدماتی ارائه نداده ایم.  در بحث سوختگی چون وسعت ضایعه زیاد است ابتدا باید سیستم های بانکینگ کشت را ارتقا دهیم. محقق شدن این امر مستلزم همکاری مراکز دیگر و ارتقا فناوری در این عرصه است. در حال حاضر با همکاری بیمارستان سوانح سوختگی پیشرفت خوب بوده و به زودی شاهد ایجاد بانک خون برای درمان سوختگی خواهیم بود. 
پایان مطلب/
 

 

ثبت امتیاز
نظرات
دوشنبه, 29 فروردین,1401

مجتبی

باسلام .اگه کسی سلول درمانی رو انجام داده و نتیجه گرفته لطف بکنه به شماره زیر تماس حاصل بفرماید و امکانش وجود داشته باشد راهنمایی کند سپاس گذارم ۰۹۱۳۵۱۱۸۹۴۴

شنبه, 20 فروردین,1401

محبوبه

سلامـ. کسی هست که از انجام. سلول. درمانی راضی باشه و. بهبودی بالای پنجاه شصت درصد داشته؟؟
منم خیلس دکتر رفتم ولی واقعا خسته شدم. میخوام ازدواج کنم. و. واقعا از این. موضوع خجالت میکشم. اگه بگید نتیجه درمانتون. رو ممنون میشم

چهارشنبه, 31 فروردین,1401

پزشک مشاور

محبوبه@:
با سلام
لطفا برای مشاوره و این که آیا امکان سلول درمانی برای شما وجود دارد یا خیر به کلینیک پوست پژوهشگاه رویان به شماره 22339951 تا 53 مراجعه کنید.

دوشنبه, 29 فروردین,1401

مجتبی

سلام اگه شما اطلاعاتی در این مورد دارین من رو هم در جریان بزارین ممنون میشم شماره تماس ۰۹۱۳۵۱۱۸۹۴۴

چهارشنبه, 31 فروردین,1401

پزشک مشاور

مجتبی@:
با سلام
لطفا برای مشاوره و این که آیا امکان سلول درمانی برای شما وجود دارد یا خیر به کلینیک پوست پژوهشگاه رویان به شماره 22339951 تا 53 مراجعه کنید.

یکشنبه, 09 خرداد,1400

سیروس

سلام من رفتم رویان انجام دادم نشدتازه بیشترهم شد

ﺳﻪشنبه, 03 خرداد,1401

پزشک مشاور

سیروس@:
با سلام
لطفا برای مشاوره و جویا شدن در خصوص دلیل عدم موفقیت سلول درمانی برای شما به کلینیک پوست پژوهشگاه رویان به شماره 22339951 تا 53 تماس حاصل فرمائید.

پنجشنبه, 30 اردیبهشت,1400

لیلی

سلام من هن چند سالیه که مبتلا به برص شدم چه کارکنم؟؟کسی تتیجه ای گرفته؟دارو درمان زیاد انجام دادم نتیجه نگرفته

شنبه, 21 خرداد,1401

پزشک مشاور

لیلی@:
با سلام
لطفا برای مشاوره و جویا شدن در خصوص میزان موفقیت سلول درمانی برای شما به کلینیک پوست پژوهشگاه رویان به شماره 22339951 تا 53 تماس حاصل فرمائید.

پنجشنبه, 30 اردیبهشت,1400

سلام من هم به این بزص مبتلا هستم چه کار کنم کسی نتیجه ای از این روش گرفته؟

تورو خدا جواب بدهید الان باید چه کارکنیم به کجا مراجعه کنیم تا از دست این بیماری نجات پیداکنیم؟

دوشنبه, 09 خرداد,1401

پزشک مشاور

دوست عزیز@:
با سلام
لطفا برای مشاوره و این که آیا امکان سلول درمانی برای شما وجود دارد یا خیر به کلینیک پوست پژوهشگاه رویان به شماره 22339951 تا 53 مراجعه کنید

جمعه, 21 آذر,1393

reza

باعرض سلام <br />من پسری 30 ساله هستم که در این بیماری پاهاو سر زانوها و قسمت قوزک پا و تا 30 سانتی متر بالاتر آن درگیر این بیماری است که این لکها در زانوها ثابت شده است و در آرنج دست هایم نیزثابت است فقط در انگشتان دستم ثابت نیست آیا سلول در مانی جواب میدهد من به هرصورت و برای هر تحقیق و آزمایش روی خودم آماده ام لطفا کمکم کنید من متاهل و یک فرزند نیز دارم. <br />متشکرم

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه