تاریخ انتشار: شنبه 02 اردیبهشت 1396
پیشرفت در فاز سه سلول درمانی نارسایی های قلبی

  پیشرفت در فاز سه سلول درمانی نارسایی های قلبی

تیمی از محققین دانشکده پزشکی دانشگاه ویسکونزین، توانسته اند اولین بیمار مبتلا به نارسایی قلبی را در یک مطالعه بالینی خلاقانه با استفاده از سلول های بنیادی درمان کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، بیمارانی که متحمل نارسایی قلبی می شوند، طیف وسیعی از علایم منفی را نشان می دهند که روی کیفیت زندگی آن ها اثر می گذارد. ناراسیی قلبی معمولا بعد از حمله قلبی اتفاق می افتد و این در حالی است که عضلات قلبی ضعیف شده و قادر به پمپ کردن خون برای رساندن مواد غذایی و اکسیژن به اندام ها نیست.سالانه حدود 790000 نفر در آمریکا دچار حملات قلبی می شوند. تعداد افراد بالغی که دچار نارسایی های قلبی هستند از 5.7 میلیون نفر در بین سال های 2009 تا 2012 به 6.5 میلیون نفر در بین سال های 2011 تا 2014 افزایش داده است و به نظر می رسد که این میزان تا سال 2030، بیش از 46 درصد افزایش داشته باشد.

این مطالعه که در بیمارستان دانشگاه ویسکونزین صورت گرفته است، یکی از سه مکانی است که در سراسر آمریکا، بیماران مشتاق به سلول درمانی قلبی را ثبت نام می کند. این سلول درمانی موسوم به CardiAMP برای انتقال دوز بالای سلول های بنیادی مشتق از مغز استخوان خود بیماران طراحی شده است که به طور مستقیم به جایگاه آسیب دیده قلب بیماران تزریق می شود و پاسخ ترمیمی طبیعی بدن بیماران را تحریک می کند. این مطالعه بالینی مربوط به نارسایی قلبی که آن را تحت عنوان CardiAMP نامیده اند شامل 260 بیمار در حدود 40 مرکز در سراسر آمریکا بوده است. در فاز سه این مطالعه، محققین تاثیر این سلول درمانی را اندازه گیری کردند و عوارض جانبی آن را مونیتور کردند و اطلاعاتی را در مورد استفاده از این روش در آینده جمع آوری کردند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه