تاریخ انتشار: چهارشنبه 06 اردیبهشت 1396
استفاده از سلول های پوستی برای تولید سلول های مغزی جدید

  استفاده از سلول های پوستی برای تولید سلول های مغزی جدید

نوروبیولوژیست ها و محققین دانشگاه کالیفرنیا روشی را برای تولید یکی از سلول های مهم مغزی به نام میکروگلیا ارائه کرده اند که نقش مهمی را در حفظ عملکرد شبکه های عصبی و پاسخ به آسیب ها و بیماری ها بازی می کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در این مطالعه محققین از پتانسیل تکنولوژی سلول های بنیادی پرتوان القایی(iPSC) برای درک بهتر و ارائه راه کار درمانی بیماری های عصبی مانند آلزایمر استفاده کرده اند. در این مطالعه آن ها سلول های پوست بیماران را از مرکز تحقیقات بیماری آلزایمر UCI گرفته و آن ها را به سلول های iPS بازبرنامه ریزی کردند. در ادامه آن ها این سلول های iPS را معرض فاکتورهای تمایزی لازم برای تبدیل شدن به میکروگلیا قرار دادند و سلول هایی را تولید کردند که بسیار شبیه سلول های میکروگلیالی انسانی بود.

در مغز، میکروگلیا در التهاب و برداشتن سلول های مرده و باقیمانده های سلولی نقش دارند. این سلول ها 10 تا 15 درصد سلول های مغزی را تشکیل می دهند و برای تکوین و نگهداری شبکه های عصبی مورد نیاز هستند. آن ها براین باورند که می توان از این سلول های شبه میکروگلیالی برای درک زیست شناسی و ژنتیک سلول های مغزی و تست کردن درمان های جدید استفاده کرد. در حال حاضر، محققین از میکروگلیاهای موشی برای مطالعه ایمنولوژی آلزایمر استفاده می کنند و تولید این میکروگلیاهای انسانی می تواند در مدل سازی این بیماری و طراحی درمان های جدید کمک کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه