تاریخ انتشار: یکشنبه 10 اردیبهشت 1396
جداسازی سلول های بنیادی از سیاهرگ های به جای مانده از جراحی قلب

  جداسازی سلول های بنیادی از سیاهرگ های به جای مانده از جراحی قلب

محققین می گویند بیمارانی که دچار جراحی های قلبی می شوند می توانند به کمک سلول های بنیادی مشتق از خودشان درمان بهتری را تجربه کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از stem-cells-news، تیمی از محققین در دانشگاه بریستول سلول های بنیادی را از سیاهرگ ها جداسازی کرده و از آن ها برای تحریک رشد عروق خونی جدید در موش استفاده کرده اند. آن ها براین باورند که یافته های آن ها می تواند به ترمیم عضلات آسیب دیده قلب کمک کند، هر چند رسیدن به این هدف می تواند تا حدی دور از دسترس باشد. سلول های بنیادی برای محققین پزشکی بسیار جذاب هستند زیرا آن ها توانایی تولید هر نوع سلول انسانی را دارا هستند و این امر احتمال ترمیم یا خودنوسازی بافت های آسیب دیده را فراهم می کند.

زمانی که محققین سلول های بنیادی را به عضله پای یک موشی که به دلیل ضایعه قلبی دچار ایسکمی و عدم خونرسانی شده است، پیوند کردند، مشاهده کردند که این سلول های بنیادی، تکوین عروق خونی جدید را شروع کردند و در نتیجه جریان خون بهبود یافت. دکتر پائولو ماددو می گوید این اولین بار است که محققین سلول های بنیادی را از قطعات عروقی به جای مانده از جراحی های بای پس قلبی جداسازی می کنند. این سلول ها، این امکان را فراهم می کنند که کسی که دچار عمل بای پس شده است، مورد سلول درمانی بوسیله سلول های بنیادی خودش نیز قرار گیرد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه