تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 12 اردیبهشت 1396
ژن USF3 نقش مهمی در ابتلا به سرطان تیروئید بازی می کند

  ژن USF3 نقش مهمی در ابتلا به سرطان تیروئید بازی می کند

تیمی از محققین در کلینیکی در کلیولند به مطالعه یک ژن نادر و معیوب به نام USF3 پرداخته اند که ممکن است افراد را به سرطان تیروئید مستعد کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalnewstoday، سرطان تیروئید تمایز یافته(DTC)، سریع ترین سرطان در حال رشد در آمریکاست، هر چند مطالعات ایپدمیولوژیک نشان داده است که سرطان تیروئید ژنتیکی ترین تومور جامد است.

در مطالعه ای که در کلیولند صورت گرفت، دکتر انگ و همکارانش به مطالعه سندرم کاودن پرداختند که یک اختلال اتوزومی است که طی آن افراد مستعد سرطان های سینه، تیروئید و سایر سرطان های اپی تلیالی می شوند. بیماران مبتلا به سندرم کاودن رشدهای غیر سرطانی موسوم به hamartoma دارند که روی پوست و در غشاهای مخاطی و در مجاری روده ای ایجاد می شوند. این بیماری از هر 200000 نفر، یک نفر را مبتلا می کند و نزدیک به 50 درصد افراد مبتلا به این سندرم برای موتاسیون های ژنتیکی شناخته شده، منفی هستند و در نتیجه سندرم به صورت ناشناخته باقی می ماند. دکتر انگ و همکارانش با فوکوس روی مستعد بودن به سرطان تیروئید یک خانواده با پیشینه سندرم کاودن و سرطان تیروئید، یک عامل ژنتیکی جدید را برای این اختلالات شناسایی کردند. آن ها دریافتند که حذف یا عملکرد نامناسب USF3 موجب ایجاد یک ریز محیط بسیار پر استرس می شود که با بحث های متابولیکی و عدم ثبات ساختاری سلول همراه است. مشکلات متابولیکی از گذار اپی تلیالی-مزانشیمی(EMT) افزایش یافته منشا می گیرند که موجب پیشرفت و متاستاز سرطان می شوند.

سلول هی ناقص از نظر USF3 می توانند در شرایط کم گلوکز زنده بمانند اما بقای آن ها به مکمل گلوتامین نیاز دارد، و نشان می دهد که برداشتن گلوتامین ممکن است یک راهکار درمانی در بیماران مبتلا به سرطان تیروئید مربوط به USF3 باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه