تاریخ انتشار: یکشنبه 10 اردیبهشت 1396
دیدگاه های جدید در مورد نقش هورمون های مردانه در باروری و سندرم تخمدان پلی کیستیک

  دیدگاه های جدید در مورد نقش هورمون های مردانه در باروری و سندرم تخمدان پلی کیستیک

محققین در دانشگاه های بیرمنگام و Northwesternشیکاگو، دیدگاه های تازه ای را در مور نقش هورمون های مردانه در حمایت یا مختل کردن تولید تخمک بوسیله فولیکول های تخمدانی ارائه کرده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در این مطالعه، محققین برای اولین بار با استفاده از اسپکتروفتومتری توده ای بسیار حساس و خاص، تولید هورمون ها بوسیله فولیکول های تخمدانی جداسازی شده را طی تکوین بررسی کرده اند. آن ها نشان دادند که فولیکول های تخمدانی قادر به تولید هورمون های مردانه فعال به نام اندروژن ها در مراحل بسیار اولیه تکوینی شان هستند. به نظر می رسد که این آندروژن ها برای عملکرد طبیعی فولیکول ها که شامل آزادسازی موفقیت آمیز تخمک مناسب برای لقاح است، ضروری باشد.با این حال، در ادامه آن ها نشان دادند که مقادیر بسیار زیاد آندروژن ها نیز منجر به مختل شدن تکوین فولیکول ها می شود که مانند آن چیزی است که در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک وجود دارد. در این سندرم غلظت آندروژن ها در زنان بالا می رود و آن ها با مشکلاتی در باروری شان مواجه هستند.

این یافته در نوع خود بسیار جالب و پیش بینی نشده محسوب می شود، زیرا به نظر می رسد که فولیکول قادر به تنظیم تعادل هورمون مردانه بوسیله کاهش تولید آندروژن ها در پاسخ به تجویز آندروژن است. در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک، این خودتنظیمی تعاد هورمون های مردانه بوسیله فولیکول، بوسیله غلظت های بسیار بالای آندروژن درون خون حل می شود. بنابراین ما می توانیم انتظار داشته باشیم که کاهش در آندروژن ها اثرات سودمندی روی باروری در زنان تحت تاثیر قرار گرفته دارد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه