تاریخ انتشار: چهارشنبه 13 اردیبهشت 1396
جزئیاتی در مورد تولد سه والدی که چندی پیش در مکزیکو صورت گرفت

  جزئیاتی در مورد تولد سه والدی که چندی پیش در مکزیکو صورت گرفت

جزئیات مربوط به تکنیک IVF پیش گامانه ای که چندی پیش صورت گرفت و در آن محققین به درمان جایگزینی میتوکندری(MRT) پرداختند، منتشر شده است. این تکنیک به خانواده هایی که با مشکل اختلالات میتوکندریایی وراثتی روبرو هستند این امید را می دهد که بتوانند فرزندان سالمی به دنیا بیاورند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در مطالعه ای که چندی پیش منتشر شده بود محققین از روشی برای جایگزینی میتوکندری استفاده کردند که منجر به تولد فرزند پسر سالم از والدینی شد که ناقل سندرم Leigh بودند. این سندرم، یک بیماری عصبی است که به دلیل موتاسیون در DNA‌میتوکندریایی مادر ایجاد می شود. درحال حاضر این نوزاد پسر هفت ماهه است.

در این روش، تخمکی که حاوی میتوکندری غیر طبیعی است می تواند میتوکندری های سالم مربوط به یک فرد اهدا کننده را بدست آورد. این می تواند برای مادرانی که احتمال منتقل کردن بیماری به نسل بعد را دارا هستند، بسیار مثمر ثمر باشد. در این روش محققین از تکنیک الکتروفیوژن برای انتقال ژنوم هسته ای از تخمک مادر به سیتوپلاسم تخمک اهدایی که تنها میتوکندری سالم را داراست، استفاده کردند. در گام بعد این تخمک با اسپرم پدر لقاح می یابد و به رحم مادر منتقل می شود. محققین پیش از رسیدن به تکنیک پیشرفته MRT، دو تکنولوژی را استفاده می کردند: اغلب آن ها از ویروس ها برای ادغام سلولی استفاده می کردند و در نتیجه احتمال تلفیق DNA‌ویروس نیز بود و در روش دیگر آن ها از پالس های الکتریکی برای شروع ادغام شدن سلول ها استفاده می کردند که کارایی آن ها نسبتا پایین بود.

در مطالعه ای که هفت ماه پیش صورت گرفت، روش های تحریک تخمدان و جمع‌آوری تخمک و جایگزینی میتوکندری و لقاح در یک کلینیک باروری شخصی در نیویورک صورت گرفت. سپس جنین فریز شده به یک کلینیک باروری زیر نظر نیویورک در مکزیکو منتقل شد و در آن حا به رحم بیمار ایمپلنت شد. محققین براین باورند که با استفاده از این روش می توان به بسیاری از نگرانی های والدین در مورد ابتلای فرزندانشان به بیماری های میتوکندریایی پایان داد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه