تاریخ انتشار: چهارشنبه 13 اردیبهشت 1396
کشف چرخه مرگ و زندگی نورون ها در روده موش های بالغ

  کشف چرخه مرگ و زندگی نورون ها در روده موش های بالغ

محققین جان هاپکینز به تازگی شواهدی را ارائه کرده اند که باوری قدیمی که سلول های عصبی روده ما در زمان تولد و مرگ به یک اندازه هستند را رد می کند. این یافته می تواند کاربردهای وسیع و عمیقی در درک و درمان اختلالات و بیماری هایی که روی سیستم گوارشی اثر می گذارند داشته باشد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در مطالعه جدیدی که در جان هاپکینز صورت گرفته است، محققین چرخه های مرگ و زندگی از نورون ها را کشف کرده اند که شبکه ای متشکل از میلیون ها سلول عصبی را در سراسر مجرای گوارشی شکل می دهند. مطالعات گذشته پیشنهاد کرده بودند که روده بالغ سالم تعداد کمی سلول عصبی تولید می کند و یا می توان گفت که اصلا سلول عصبی جدیدی تولید نمی کند. اما دکتر Pasricha و همکارانش نشان داده اند که روده کوچک انسان بالغ و سالم هر روز حدود پنج درصد از سلول های عصبی اش را از دست می دهد و مجددا بازسازی می کند. به عبارت دیگر می توان گفت که به صورت هفتگی حدود یک سوم این سلول های عصبی از بین رفته و مجددا جایگزین می شوند. نظریه قدیمی که وجود داشت این بود که در سیستم عصبی انتریک، نورون های گوارشی تا مدت اندکی بعد از تولد ثابت می مانند اما در این مطالعه جدید محققین نشان داده اند که نه تنها در آن زمان بلکه در تمام طول حیات فرد، این سلول های عصبی به طور کامل در حال بازسازی هستند.

سیستم عصبی انتریک عملکردهای معدی روده ای حیاتی مانند هضم، ایمنی و التهاب  را کنترل و تنظیم می کنند و بعد از تولد، مجرای گوارشی بزرگ ترین سیستم عصبی را در بدن دارا است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه