تاریخ انتشار: شنبه 16 اردیبهشت 1396
کشف راهی جدید برای تقویت سلول های بنیادی برای تحریک بازسازی عضلانی

  کشف راهی جدید برای تقویت سلول های بنیادی برای تحریک بازسازی عضلانی

محققین در انستیتو تحقیقاتی بیمارستان اوتاوا(OHRI) و دانشگاه اتاوا راه جدیدی را برای تحریک بازسازی عضلانی کشف کرده اند که راه را برای ایجاد درمان های جدید برای بیماری های ناتوان کننده ای مانند دیستروفی عضلانی هموار می کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از physorg، در این مطالعه محققین برای اولین بار نشان داده اند که پروتئین Wnt7a تعداد سلول های بنیادی موجود در بافت عضلانی را افزایش می دهد و منجر به تسریع رشد و ترمیم عضلات اسکلتی می شود. این کشف نشان می ددهد که با هدف قرار دادن سلول های بنیادی و افزایش تعداد آن ها می توان توانایی بدن در ترمیم بافت عضلانی را بهبود بخشید. این سلول های بنیادی عضلانی که آن ها را سلول های بنیادی اقماری نیز می نامند در بافت عضلات اسکلتی بالغ وجود دارند و هم توانایی همانندسازی دارند و هم می توانند به انواع سلول های عضلانی تمایز یابند. دکتر رودنیکی در OHRI دریافته است زمانی که Wnt7a به بافت عضلانی موش تزریق شود موجب افزایش جمعیت سلول های بنیادی اقماری و تقویت فرایند بازسازی و ایجاد عضلات بزرگ تر و قوی تر می شود. تزریق این پروتئین موجب افزایش 20 درصدی بافت عضلانی در این موش ها شد.

یافته های این مطالعه راهی را برای تکوین درمان های جدید برای بیماری های عضلانی مانند دیستروفی عضلانی، سارکوپنیا و تحلیل رفتن عضلانی ارائه می کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه