تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 15 اسفند 1391
آمار سوختگی در ایران بسیار بالاست
در دومین همایش بین المللی سوختگی مطرح شد؛

  آمار سوختگی در ایران بسیار بالاست

دبیرعلمی دومین همایش بین المللی سوختگی با اشاره به این که هدف از برپایی این همایش بررسی راه‌های پیشگیری، مراقبت‌های اولیه در درمان سوختگی‌ها و روش‌های نوین در درمان بیماران است ، گفت: اگر از منابع به درستی استفاده کنیم، می‌توانیم خدمات بهتری به بیماران ارائه دهیم.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان، دکتر منافی دبیرعلمی دومین همایش بین المللی سوختگی با اشاره به این که هدف از برپایی این همایش بررسی راه‌های پیشگیری، مراقبت‌های اولیه در درمان سوختگی‌ها و روش‌های نوین در درمان بیماران است ، گفت: استقبال از این همایش نسبت به سال گذشته بسیار زیاد بوده و 25 درصد رشد داشته است.
وی افزود: در این همایش 71 مقاله به صورت سخنرانی و 50 مقاله به صورت پوستر ارائه شده است.
منافی خاطر نشان کرد :چهار کارگاه آموزشی پیشگیری و چالش های سوختگی - مدیریت و درمان، سوختگی و ارتقای بیماران سوختگی ، نقش سلول های بنیادی در درمان سوختگی و نقش جراحی ترمیمی در بیماران سوختگی از برنامه های جنبی این همایش هستند.
دکتر حسن امامی رضوی ، معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رییس این کنگره نیز در سخنانی در این همایش گفت: پیشگیری در همه حیطه ‌های سلامت به ویژه در سوختگی‌ ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
امامی رضوی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: باید از ظرفیت ‌های موجود در کشور به درستی استفاده کنیم همچنان که در سال گذشته حدود 18 تا 20 میلیارد تومان به درمان بیماران سوختگی کمک شد . اگر از منابع به درستی استفاده کنیم، می‌توانیم خدمات بهتری به بیماران ارائه دهیم.
وی افزود: سالانه 150 هزار نفر در کشور دچار سوختگی می شوند که 15 هزار نفر آنان نیاز به بستری پیدا می کنند.
 
به گفته دکتر امامی آمار سوختگی در ایران با جمعیت 75 میلیون نفری، سالانه 150 هزار نفر است درحالیکه این رقم در آمریکا با جمعیت 320 میلیونی به 500 هزار نفر می رسد که این امر نشان می دهد آمار سوختگی در کشور ما بسیار زیاد است.
 
وی ادامه داد: سالانه سه هزار نفر براثر سوختگی در کشور جان خود را از دست می دهند که در سال های اخیر این رقم به دو هزار نفر رسیده است.
 
پایان مطلب/
 
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه