تاریخ انتشار: دوشنبه 18 اردیبهشت 1396
وضعیت متابولیکی سلول های بنیادی سرطان مغز به طور قابل ملاحظه ای با سلول های سرطانی که آن ها تولید می کنند متفاوت است

  وضعیت متابولیکی سلول های بنیادی سرطان مغز به طور قابل ملاحظه ای با سلول های سرطانی که آن ها تولید می کنند متفاوت است

وضعیت متابولیکی سلول های بنیادی گلیومایی که به گلیوبلاستوماهای کشنده تبدیل می شوند به طور قابل ملاحظه ای با سلول های سرطان مغزی که ان ها تولید می کنند متفاوت است. این فاکتور به آن ها کمک می کند که در برابر درمان ها مقاوم باشند و مجددا عود کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از stem-cells-news، محققین در دانشگاه UCLA برای اولین بار دریافته اند که این سلول های بنیادی گلیومایی می توانند وضعیت متابولیکی شان را در زمان نیاز تغییر دهند و از حالت گلیکولیز به فسفریلاسیون اکسیداتیو تغییر حالت دهند. توانایی سلول های بنیادی گلیومایی برای تغییر حالت متابولیکی شان به آن ها اجازه می دهد که رشد سرطان را ادامه داد و در برابر درمان مقاوم باشند و به سایر بافت ها متاستاز کنند.

مطالعه صورت گرفته با توموگرافی گسیل پوزیترون(PET) نشان داده است که سلول های سرطانی مقادیر زیادی گلوکز مصرف می کنند، ولی سلول های بنیادی سرطانی گلوکز کمتری مصرف می کنند و این امر تشخیص آن ها به وسیله PET را مشکل می کند. هدف قرار دادن مسیرهای متابولیکی در سال های اخیر توجه زیادی را به خود جلب کرده است. اما همان طور که گفته شد، این محققین دریافتند که سلول های بنیادی گلیومایی به فسفریلاسیون اکسیداتیو تکیه دارند و می توان با هدف قرار دادن این مسیر، این سلول های بنیادی گلیومایی را هدف قرار داد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه