تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 15 اسفند 1391
پایان تزریقات دردناک «انحطاط ماکولای» چشم با شلیک پرتو ایکس

  پایان تزریقات دردناک «انحطاط ماکولای» چشم با شلیک پرتو ایکس

بیماران مبتلا به انحطاط ماکولای مرتبط با پیری می‌توانند با درمان جدید دانشمندان، دفعات تزریقات پیاپی برای حفظ بینایی خود را با پرتو ایکس کاهش دهند.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان به نقل از ایسنا، این فناوری جدید شامل یک دستگاه جدید موسوم به IRay ساخت شرکت اورایا بوده که پرتو ایکس با ولتاژ پایین را برای توقف رشد خوشه رگ‌های عامل انحطاط ماکولا به آنها تابانده و عفونت و زخم را کاهش می‌دهد.
 
افراد مبتلا به انحطاط ماکولای مرتبط با پیری برای حفظ بینایی خود باید بطور منظم تزریقات دردناکی را درون چشم خود انجام دهند.
 
شیلا روسان، مشاور مدیریت از لندن یکی از اولین افرادی است که تحت این رویکرد جدید برای کاهش نیاز برای تزریقات دردناک قرار گرفته است.
 
روسان 75 ساله،‌ چهار سال قبل متوجه علائم این بیماری در خود شده و با مراجعه به بیمارستان چشم موردفیلدز در لندن خود آزمون انحطاط ماکولا را با استفاده از یک صفحه شطرنجی انجام داد. پزشکان سپس دریافتند که چشم چپ روسان به انحطاط ماکولای مرطوب مبتلا بوده که باعث ایجاد خوشه‌ای از رگهای خونی و در نهایت عفونت و آسیب به بینایی می‌شود.
 
برای این بیماری، مبتلایان باید داروی لوستیس را در کنار کره چشم خود تزریق کنند که رشد مواد شیمیایی عامل تولید رگهای خونی در چشم را متوقف می‌کند. این تزریقات معمولا بسیار دردناک هستند.
 
روسان در سال 2011 درمان با دستگاه IRay را در بیمارستان کیننگز کالج لندن دریافت کرد. وی ابتدا بطور ماهانه و سپس هر شش ماه یکبار این درمان 20دقیقه‌ای را دریافت کرد که به گفته او بسیار بهتر از تزریقات دردناک لوستیس است.
 
در این درمان یک قطره بی‌حسی در چشم بیمار ریخته شده، سپس یک لنز تماسی متصل به یک میله، حرکت چشم را ثابت می‌کند. سپس سه پرتوی ایکس از سه زاویه مختلف به ماکولا شلیک می‌شود.
 
اگرچه این درمان برای همه موارد مبتلا به انحطاط ماکولای مرطوب بویژه بیمارانی که ماکولای آنها بشدت آسیب دیده، قابل استفاده نیست.
 
انحطاط ماکولا که بیشتر در سن پیری رخ داده، باعث مرگ آهسته سلولها در ماکولا و مایع ترشح یافته منجر به ضخیم‌تر شدن آن می‌شود. در اثر این شرایط، خطوط صاف بطور منحرف دیده شده و بینایی مرکزی آسیب دیده مشاهده و شناسایی تصاویر و چهره‌ها را مشکل می‌کند.
 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه