تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 19 اردیبهشت 1396
نفس کشیدن راهی برای مهار فشار خون بالا

  نفس کشیدن راهی برای مهار فشار خون بالا

شایع ترین نوع فشار خون که در بیش از 95 درصد افراد مبتلا به این عارضه وجود دارد ممکن است روزی بوسیله فعالیت های هوازی متوقف شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress،  محققین استرالیایی در دانشگاه های ملبورن و مک گوایر یک فعالیت غیر معمول را بین نورون های کنترل کننده تنفس و فشار خون در زمان ایجاد فشار خون ضروری کشف کرده اند. فشار خون ضروری که آن را فشار خون بالا و بدون دلیل خاص تعریف می کنند، در بیش از 30 درصد افراد وجود دارد و یکی از دلایل اصلی بیماری های قلبی عروقی محسوب می شود.

محققین و بسیاری از فلاسفه قرن هاست که ارتباط بین تنفس و ضربان قلب را کشف کرده اند. یکی از این موارد می تواند نگهداشتن نفس بوسیله تیرانداز قبل از شلیک کردن یا فعالیت های یوگا و پرانایاما باشد که موجب می شود که ضربان قلب بهتر کنترل شود. محققین براین باورند که در زمان بلوغ، برهمکنش بین مدارهای عصبی کنترل کننده تنفس ثابت می شوند و هر گونه کاهش فشار خون ناشی از تنفس به نظر موقتی می آید.

در این مطالعه نیز محققین در مدل های جانوری فعالیت تغییر یافته ای را بین مدارهای نورونی که نرخ تنفس را تنظیم می کنند و  نورون هایی که فشار خون را تنظیم می کنند، کشف کرده اند. مختل شدن فعالیت بین این دو گروه از نورون ها طی بزرگسالی، موجب کاهش شدید ایجاد فشار خون در این دوره می شود. نفس کشیدن و فشار خون از نظر عملکردی از طریق سیستم عصبی سمپاتیک، مرتبط هستند که سیگنال های عصبی را به قلب و عروق خونی می فرستند. فعالیت عصبی تغییر یافته منجر به نوسانات افزایش یافته فشار خون با هر تنفس می شود و هم در مدل های جانوری و هم در افراد بالغ سالم و جوانی که در میان سالی در معرض خطر ایجاد فشار خون هستند مشاهده می شود. این بر نیاز مبرم شناسایی افرادی که در خطر  ایجاد زودهنگام فشار خون قرار دارند، تاکید می کند. بسیاری از افراد مبتلا به فشار خون ضروری، افرادی سالم هستند و در واقع بالغین فعالی هستند که رژیم غذایی مناسبی دارند و هیچ علایمی را نشان نمی دهند. با دانستن این که چه فاکتورهای پیش بینی کننده فشار خون به راحتی قابل تشخیص هستند، می توان درمان های اولیه ای را در این زمینه به کار گرفت.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه