تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 19 اردیبهشت 1396
سلول های بنیادی و بازسازی پوست

  سلول های بنیادی و بازسازی پوست

سلول های بنیادی برای بازسازی بافتی ضروری هستند و در مطالعه ای جدید، محققین Cornell یک مدل قدیمی مربوط به سلول های بنیادی اپی درمی و نقش شان در ترمیم پوست را به چالش کشیده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از stem-cells-news، باور عموم بر این است که برخی از سلول های اپیدرمی نادر که عمری طولانی دارند و به فراوانی تقسیم می شوند، سلول هایی کوتاه عمر و با تقسیم سریع را تولید می کنند که مسئول بازسازی روزانه اپیدرم هستند. تصور می شود این سلول های بنیادی با تقسیم نامحدود، جمعیت اصلی سلول های اپی درمی مسئول ترمیم آسیب پوستی هستند.

در مطالعه ای که محققین ژاپنی در دانشگاه تسوکوبا انجام داده اند، وجود دو جمعیت سلول های بنیادی اپی درمی مستقل را شناسایی کرده اند که با سرعت و نرخ متفاوتی تقسیم می شوند و هر دو در ترمیم آسیب پوستی مشارکت دارند. آن ها این مطالعه را روی پوست دم موش انجام دادند و داده های اولیه آن ها حاکی از دو نوع سلول بنیادی در پوست پشت است که بیشتر خاص پوست هستند. دانستن هویت سلول های بنیادی پوستی، اجازه ارزیابی عملکرد ژن ها در این سلول ها و حفظ فیزیولوژی بافتی پوستی و مکانیسم های بیماری زایی ممکن را می دهد.

در این مطالعه دکتر تومبار و همکارانش یک ردیابی رده ای طولانی مدت از سلول های بنیادی را با استفاده از مواد فلورسنس انجام دادند که منجر به شناسایی دو رده سلول بنیادی مذکور گردید. همان طور که گفته شد درک هویت و نرخ تقسیم این سلول های بنیادی در پوست می تواند در تنظیم هموستازی بافتی در زمان شرایط طبیعی و در احیای آن ها و عملکرد آن  ها در شرایط بیماری کمک می کند.

این مطالعه می تواند به حل شرایطی مانند سرطان و بیماری های دیگری که از اختلال در عملکرد سلول های بنیادی پوستی منشا می گیرند، کمک کننده باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه