تاریخ انتشار: یکشنبه 24 اردیبهشت 1396
مدل جدیدی که آنالیز غضروف مهندسی بافت شده را در آزمایشگاه و با استفاده از تست روی جانوران بزرگ میسر می سازد

  مدل جدیدی که آنالیز غضروف مهندسی بافت شده را در آزمایشگاه و با استفاده از تست روی جانوران بزرگ میسر می سازد

محققین مدل جدیدی را برای آنالیز غضروف مهندسی بافت شده تولید کرده اند که می توان از آن برای ارزیابی مکانیک بافت عملکردی در سازه های غضروفی و در مراحل مختلف تکوین غضروف در جانوران آزمایشگاهی استفاده کرد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، این رویکرد جالب از مدل سازی بافت نرم، چارچوب ارزشمندی را برای مقایسه داده های بدست آمده از روش های مختلف و استاندارد سازی نیروهای مکانیکی وارد بر بافتی مانند غضروف ارائه می دهد.

در این مطالعه که در دانشگاه پنسیلوانیا صورت گرفته است، دکتر گریگوری ملونی و رابرت مائوک یک مدل المان محدود(finite element) مبتنی بر نرم افزار FEBio طراحی کرده اند که فشرده سازی محصور نشده و روش های تستی شناسایی که معمولا برای ارزیابی ویژگی های مکانیکی غضروف مهندسی شده و تولید شده برای درمان استئوآرتریت را ترکیب می کند.

در این مطالعه تحت عنوان(Biphasic Finite Element Modeling Reconciles Mechanical Properties of Tissue Engineered Cartilage Constructs Across Testing Platforms) محققین نشان داده اند که اندازه گیری تغییرات در ویژگی های مواد، طی بلوغ غضروف مهندسی بافت شده و بدست آمده با استفاده از مدل finite element، به طور قابل ملاحظه ای با اندازه گیری های مرسوم نتایج مرتبط است. پتانسیل اندازه گیری صحیح ویژگی های غضروف در مراحل مختلف تکوینی می تواند به ارائه راهکارهای مهندسی بافت و رشد بهتر غضروف کمک کننده باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه