تاریخ انتشار: شنبه 19 اسفند 1391
جراحی ترمیمی در ایران همپای کشورهای پیشرفته است
یک فوق تخصص جراحی پلاستیک خبر داد؛

  جراحی ترمیمی در ایران همپای کشورهای پیشرفته است

یک فوق تخصص جراحی پلاستیک گفت: جراحی ترمیمی در ایران همپای کشورهای پیشرفته و در مواردی بهتر هم انجام می گیرد.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان، دکتر محمد افروز فوق تخصص جراحی پلاستیک گفت: جراحی که پس از سوختگی بر روی بیمار انجام می شود جراحی ترمیمی نام دارد که در سال های اخیر در این زمینه پیشرفت های بسیاری داشته ایم.

وی با اشاره به این که پس از جراحی ترمیمی بر روی بیمار جراحی زیبایی انجام می شود، افزود: یکی از روش های جدید جراحی ترمیمی که ما در این روش بسیار موفق بوده و استفاده از این روش در ایران بسیار شایع است، استفاده از افزایش دهنده بافتی است. 

وی خاطر نشان کرد: در روش افزایش دهنده بافتی برای جراحی صورت ، زیر بافت سالم بیمار یک بادکنک می گذاریم و آن را باد می کنیم. پس از 6 ماه بافت سالم بیشتری به دستمان می آید و از این بافت سالم می توانیم استفاده کنیم و قسمت های ناسالم را بپوشانیم. 

افروز با تاکید بر این که درمان در اطفال با توجه به این که با محدوده بافتی کوچکی روبرو هستیم ظرافت بیشتری می خواهد ، تصریح کرد: درمان در اطفال و بزرگسالان از نظر حاد و استفاده از مایع درمانی یا نحوه آنتی بیوتیک بسیار متفاوت است اما از لحاظ مزمن تفاوت زیادی ندارند. مثلا برای استفاده از روش افزایش دهنده بافتی، باید سن بیمار بیش از 8 سال باشد.

 وی در پایان گفت: اگر سوختگی در قسمت های حیاتی بدن چشم ، دهان یا دست باشد، دیگر رنج سنی مهم نیست و جراحی باید فورا انجام شود.  

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه