تاریخ انتشار: چهارشنبه 27 اردیبهشت 1396
مطالعات جدید، برخی از داده ها و اطلاعات موجود در مورد سیستم عصبی در حال تکوین را نقض می کند

  مطالعات جدید، برخی از داده ها و اطلاعات موجود در مورد سیستم عصبی در حال تکوین را نقض می کند

مطالعه ای جدید بوسیله محققین در مرکز طب بازساختی UCLA پارادیم و باروی قدیمی موجود در مورد تکوین آکسون ها طی تکوین جنینی را نقض می کند. یافته های جدید این مطالعه می تواند به بازسازی و ترمیم آسیب های مربوط به سیستم عصبی مرکزی کمک کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، با رشد جنین، نورون ها نیز آکسون هایشان را رشد داده و به سمت طناب نخاعی در حال تکوین می گسترانند. آن ها به مناطق مختلف بدن از جمله مغز رفته و با آن ها سیناپس برقرار می کنند. باور عمومی این سات که یک سری سیگنال های هدایی که در واقع مولکول های سلولی مانند پروتئین هستند موجب جذب یا دفع رشد آکسونی به سمت ناحیه ای خاص می شوند. در واقع آکسون ها از نورون ها خارح می شوند و بر مبنای این سیگنال های شیمیایی سرنوشت خودشان در سیستم عصبی را پیدا می کنند.

مطالعات گذشته نشان داده بود که یک سیگنال خاص موسوم به نترین1، از فواصل دور موجب جذب و سازماندهی رشد آکسونی می شود. با این حال، مطالعات متعددی نیز بوده است که نشان داده است نترین 1، بوسیله جایگاه های مختلفی در طناب نخاعی جنینی تولید می شوند و این سوال را ایجاد کرده است که آیا واقعا این پروتئین در فواصل دور عمل می کند. جالب توجه تر این که، نترین 1 بوسیله سلول های بنیادی عصبی یا سلول های پیش ساز عصبی تولید می شود. اما اثر نترین 1 تولید شده بوسیله سلول های پیش ساز عصبی روی رشد آکسونی مشخص نشده بود.

دکتر باتلر و همکارانش نترین1 را از پیش سازهای عصبی در نواحی مختلفی از طناب نخاعی جنینی موش برداشتند. این دستکاری منجر به رشد سازمان نیافته و شدیدا غیر طبیعی آکسون ها شد. در ادامه آن ها دریافتند که پیش سازهای عصبی رشد آکسونی را بوسیله تولید مسیری از نترین1 که آکسون ها را تنها در محیط موضعی شان(نه در فواصل دور) هدایت می کند، سازماندهی می کنند. این مسیر نترین 1 به عنوان سطحی چسبنده عمل می کند که رشد آکسون ها را در جهاتی که منجر به تشکیل یک سیستم عصبی طبیعی و دارای عملکرد می شود، تحریک می کند. این مطالعه بر نقش پر رنگ پیش سازهای عصبی در تشکیل مدارهای عصبی تاکید دارد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه