تاریخ انتشار: پنجشنبه 28 اردیبهشت 1396
اطلاعاتی در مورد دلایل مشکلات قلبی کشنده

  اطلاعاتی در مورد دلایل مشکلات قلبی کشنده

محققین دانشگاه ویرجینیا در پژوهش هایشان به اطلاعاتی جدید در مورد چگونگی تشکیل قلب دست یافته اند که مربوط به کشف ژنی است که مسئول مشکلات قلبی کشنده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از sciencedaily، در این مطالعات محققین از کشف این که پوشش داخلی قلب از سلول های بنیادی یکسانی به نام سلول های پیش ساز که به خون نیز تبدیل می شوند، بوجود می آید، شگفت زده شده اند. این بدین معنی است که یک نوع سلول بنیادی می تواند هم خون و هم بخشی از اندام پمپ کننده خون را بوجود بیاورد.

این محققین نشان داده اند که ژن خاصی به نام S1P1 برای تشکیل مناسب قلب حیاتی است و بدون آن بافت قلبی تولید شده بوسیله سلول های پیش ساز به صورت اسفنجی و سوراخ سوراخ در می آیند که توانایی قلب در انقباض قوی و پمپ کردن موثر خون را کاهش می دهد. این عارضه منجر به کاردیومیوپاتی بطنی غیر فشرده می شود که عارضه ای خطرناک است که می تواند منجر به مرگ شود.

نکته جالب در مورد این مطالعه این است که محققین ابتدا در حال بررسی نقش ژن S1P1 در تکوین کلیه و ساختار عروقی بودند اما مشاهده کردند که حذف این ژن یا موتاسیون در این ژن منجر به مشکلات تکوینی قلب نیز می شود. بررسی دقیق تر نشان دهنده نقش موثر این ژن در سلول های پیش ساز بود و در ادامه نشان داد که این سلول های پیش ساز پلاستیسیتی بالایی دارند و می تواند هم در تشکیل خون و هم در تکوین قلب نقش داشته باشند. کشف نقش مهمی که S1P1 بازی می کند، آن را به عنوان هدفی مهم برای مطالعات درمانی قلبی معرفی می کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه