تاریخ انتشار: شنبه 19 اسفند 1391
نمک خطر «ام اس» را تشدید می‌کند

  نمک خطر «ام اس» را تشدید می‌کند

نتایج آزمایشات جدید پزشکی نشان می‌دهد: نمک یک حلقه مفقود شده در زنجیره عوامل اصلی تشدید کننده خطر ابتلا به بیماری «ام اس» و دیگر بیماری‌های سیستم ایمنی خودکار بدن در انسان‌ها است.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان به نقل از ایسنا، بررسی‌ها نشان می‌دهد همزمان با افزایش شمار مبتلایان به بیماری ام اس، مقدار مصرف نمک در رژیم غذایی مردم کشورهای پیشرفته غربی نیز افزایش یافته است.
 
اگرچه در هیچ مطالعه‌ای ارتباط مستقیم بین مصرف زیاد نمک و افزایش مبتلایان به بیماری ام اس ثابت نشده است، اما مطالعه پیشین کارشناسان دانشگاه ارلانگن - نورمبرگ نشان می‌دهد میزان جذب نمک می‌تواند بر فعالیت سیستم ایمنی بدن تاثیر بگذارد.
 
یکی از پزشکان انجمن ملی ام اس نیویورک در این رابطه گفت: همیشه از افراد خواسته شده است تا یک الگوی زندگی سالم را که حاوی مقدار کمی از نمک است، دنبال کنند و مطمئنا کاهش نمک در رژیم‌های غذایی فواید بسیاری برای بدن دارد.
 
پایگاه اینترنتی مداسکیپ نوشت: «بروس بی‌بو» از متخصصان این انجمن همچنین تاکید کرد: این مطالعه در عین حال که ارتباط بین نمک و بیماری ام اس را تایید نمی‌کند اما هنوز در مراحل اولیه است و باید بیشتر و دقیق‌تر ارزیابی شود.
 
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه