تاریخ انتشار: یکشنبه 07 خرداد 1396
رشد محدود غضروف مهندسی شده متورم شدن را کاهش می دهد و عملکرد را بهبود می بخشد

  رشد محدود غضروف مهندسی شده متورم شدن را کاهش می دهد و عملکرد را بهبود می بخشد

محققین نشان داده اند که یک محدودیت قفسی می تواند مانع از متورم شدن غضروف های مهندسی شده طی رشد در محیط کشت شود و منجر به ثبات کلاژنی بهتر و افزایش ویژگی های عملکرد غضروف شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، سیستم قفسی خلاقانه، برای محدود کردن رشد بافت های مهندسی شده درون یک حجم و شکل ثابت شده طراحی شده است و این در حالی است که مواد غذایی کافی را فراهم می کند.

روبرت نیمز و همکارانش در دانشگاه کلمبیا یک سیستم محدود کننده قفسی را برای رشد غضروف مهندسی شده در کشت طراحی کرده اند که بر مشکلات شایع مربوط به فشار اسمزی متورم کننده که موجب بی ثباتی غضروف نابالغ می شود غلبه می کند. این فشار اسمزی مانه از تکوین شبکه های غضروفی قوی مورد نیاز برای حمایت تشکیل غضروف می شود. محققین رشد سازه های غضروفی مهندسی شده را دو نوع داربست مختلف(آگاروز و هیدروژل ماتریکس مشتق از غضروف) مطالعه کرده و آن را با رشد محدود نشده مقایسه کردند. در مقاله ای که تحت عنوان(Constrained Cage Culture Improves Engineered Cartilage Functional Properties by Enhancing Collagen Network Stability) به چاپ رسیده است، محققین تفاوت ها در گستردگی ناشی از تورم، ویژگی های عملکردی و محتوای کلاژنی سازه های غضروفی رشد کرده در دو نوع داربست یا شرایط محدود نشده گزارش کرده اند. این مطالعه، مدیریت نیروهای مکانیکی در تکوین بافت های مهندسی شده به عنوان یک بعد مهم در کنترل غضروف زایی را نشان می دهد. در این مطالعه، نشان داده شده است محدودیت سه بعدی  نقش مهمی در بلوع مناسب بافت دارد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه