تاریخ انتشار: دوشنبه 08 خرداد 1396
شناسایی سیگنال های حیاتی برای عملکرد سلول های بنیادی در فولیکول های مو

  شناسایی سیگنال های حیاتی برای عملکرد سلول های بنیادی در فولیکول های مو

محققین سلول های بنیادی در دانشگاه کالگری توانسته اند قطعه ای دیگر از پازل مربوط به پشت پرده ریزش مو و عدم بهبود یافتن زخم ها به صورت طبیعی را کشف کرده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در این مطالعه جدید دکتر جف برینسکی و همکارانش کشف کرده اند که یک پروتئین پیام رسانی کلیدی به نام فاکتور رشد مشتق از پلاکت(PDGF) برای خودنوزایی و تکثیر سلول های بنیادی درمی که در فولیکول های مو قرار دارند حیاتی است و موجبات توانایی منحصربفرد آن ها برای بازسازی مداوم و تولید موهای جدید را فراهم می کند.

این اولین مطالعه ای بوده است که به سیگنال های تاثیر گذار روی عملکرد سلول های بنیادی درمی موجود در فولیکول مو پرداخته است. در این مطالعه برینسکی نشان داده است که در صورت عدم وجود پیام رسانی PDGF، سلول های بنیادی درمی فولیکول مو خیلی سریع کاهش می یابند، زیرا قادر به تولید سلول های بنیادی جدید و تولید تعداد کافی از سلول های درمی بالغ درون فولیکول مو نیستند. به نظر می رسد که PDGF برای حفظ و عملکرد مناسب این جمعیت سلول های بنیادی در پوست کلیدی است و اگر میزان این سلول های بنیادی در پوست کاهش یابد، بدین معنی خواهد بود رشد مو به خوبی صورت نمی گیرد و زخم های پوستی به خوبی بهبود نخواهند یافت. به نظر می رسد که می تواند با تعدیل یا تجویز چنین فاکتورهای رشد، به ایجاد درمان های بازسازی کننده بافت درمی و رشد موهای جدید کمک کرد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه