تاریخ انتشار: پنجشنبه 11 خرداد 1396
احتیاط در استفاده از PRP و سلول های بنیادی برای درمان آسیب های ورزشکاران جوان

  احتیاط در استفاده از PRP و سلول های بنیادی برای درمان آسیب های ورزشکاران جوان

محققین در دانشگاه میامی و پزشکان شناخته شده در سطح ورزش های ملی می گویند که پزشکان، والدین و مربیان باید در درمان ورزشکاران جوان آسیب دیده با PRP، سلول های بنیادی و سایر انواع روش هایی که در طب بازساختی مورد استفاده قرار می گیرند، احتیاط بیشتری به خرج دهند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در حالی که به نظر می رسد طب بازساختی در بسیاری از زمینه های پزشکی بسیار امیدوار کننده بوده است اما در مورد ایمنی و موثر بودن این درمان ها برای استخوان، غضروف، لیگامنت و عضلات آسیب در کودکان و بالغین در دست است. بنابر گفته محققین دانشگاه میامی، هم خود ورزشکاران و هم هواداران آن ها دوست دارند که این ورزشکاران هر چه سریع تر به ورزش و میادین بازگردند، اما چیزی که مهم است این است که آن ها برای تسریع این روند به گزینه های تایید نشده روی نیاورند.

شواهد بدست آمده از آزمایشگاه ها و دامپزشکان نشان می دهد که سلول های بنیادی مزانشیمی ممکن است گزینه درمانی جایگزین برای آسیب های ورزشی روی استخوان، عضله، لیگامنت و غضروف باشد. اما این شواهد اساسا بر مبنای مطالعاتی است که روی بالغین صورت گرفته است و مشخص نیست که آیا این نتایج در مورد جمعیت های جوان چه تاثیرگذاری دارد.

ورزشکاران جوان به طیف وسیعی از آسیب ها مانند ساییدگی آرنج و مشکلات مربوط به شانه و عضلات پا و لیگامنت ها و مفاصل مستعد هستند و کلینیک های غیر قانونی ممکن است که برای والدین و ستاره های جوان ورزشی بسیار جذاب باشد اما برای استفاده از این درمان ها نیاز به اطمینان بیشتر در مورد موثر بودن این درمان ها مانند سلول درمانی، PRP‌و ... است و این که آیا این درمان ها در بلند مدت و یا کوتاه مدت عوارض جانبی برای فرد ندارد؟

از سال 2016 تاکنون، مطالعه در این زمینه شدیدا شدت یافته است و محققین بسیاری به دنبال شناسایی مزایا و معایب استفاده از این درمان ها و طب بازساختی برای ورزشکاران جوان هستند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه