تاریخ انتشار: شنبه 13 خرداد 1396
مشکلات عصبی می توانند در رحم آغاز شوند

  مشکلات عصبی می توانند در رحم آغاز شوند

محققین می گویند پروتئینی که معمولا با سیستم ایمنی مرتبط است می توانددر تکوین مشکلات عصبی مانند صرع و شیزوفرنی نقش داشته باشد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، محققین دانشگاه کوئینزلند به بررسی این امر پرداخته اند که چگونه تکوین مغز بوسیله تغییر فعالیت سیستم های کمپلمان که ایمنی ذاتی و اکتسابی را طی بارداری کنترل می کنند، تحت تاثیر قرار می گیرد.

این مطالعه که روی موش صورت گرفته است نشان داده است که نقص های عصبی می تواند زمانی ایجاد شود که این سیستم عملکرد مناسبی را در رحم انجام نمی دهد. آن ها جزئی از کمپلمان به نام C5a را به مدت سه روز طی بارداری بلوک کردند و این منجر به ناهنجاری های رفتاری در نوزادان شد. این مطالعه نشان داد که این فاکتور کمپلمان برای تکوین مناسب مغز ضروری است و علاوه بر عملکردش در سیستم ایمنی، نقشی حاشیه ای نیز دارد. این مطالعه نشان داد که این پروتئین طی تکوین درون رحم، به میزان قابل توجهی در مناطق مغزی بوجود می آید و این قبل از این است که سیستم ایمنی تکوین بیابد.. این سیستم کمپلمان در مدل انسانی تکوین مغزی با استفاده از سلول های بنیادی پرتوان القایی(iPSCs) نیز فعال شد. پروتئین C5a در مشکلات مخرب عصبی مانند بیماری های نورون های حرکتی با مسیرهای التهابی نیز مرتبط است. این پروتئین می تواند هدفی دارویی برای بلوک کردن پیشرفت بیماری های مخرب عصبی باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه