تاریخ انتشار: شنبه 13 خرداد 1396
داروی imatinib علایم مربوط به بیماران مبتلا به آسم شدید را بهبود می بخشد

  داروی imatinib علایم مربوط به بیماران مبتلا به آسم شدید را بهبود می بخشد

ماست سل ها، نوعی از سلول های خونی هستند که در مجاری هوایی افراد با آسم شدید(حتی در صورت استفاده از داروها و درمان های قوی) وجود دارند و حضور آن ها را می توان یک نشانگر کلیدی برای آسم شدید دانست.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، سال هاست که تصور می شود، ماست سل ها در ایجاد بیماری نقش دارند و هدف قرار دادن آن ها می تواند علایم بیماری و به دنبال آن کیفیت زندگی بیماران مبتلا به آسم شدید را بهبود ببخشد. در مطالعه ای جدید، محققین در بیمارستان Brigham دریافته اند که هدف قرار دادن ماست سل ها با imatinib(دارویی که به وفور در درمان موثر اشکال مختلف سرطان استفاده می شود) می توانند حساسیت زیاد مجاری هوایی را بهبود ببخشد و موجب کاهش ماست سل های موجود در مجاری هوایی شود. این درمان موجب بهبود عملکرد مجاری ریوی می شود. دکتر الیوت ازرایل براین باور است که هدف قرار دادن ماست سل ها می تواند یک تاثیر واقعی و مثبت روی بیماران مبتلا به آسم شدید داشته باشد.

داروی imatinib که در حال حاضر در درمان اشکال مختلف سرطان استفاده می شود با هدف قرار دادن فرایندهای مسئول تکوین ماست سل ها، فاکتور سلول های بنیادی و گیرنده اش موسوم به گیرنده KIT تیروزین کینازی عمل می کند که نه تنها برای تکوین طبیعی ماست سل ها بلکه برای بقای آن ها نیز موثر هستند. این مطالعه جدید پیشنهاد می کند که فرایندهای وابسته به KIT و ماست سل ها در ایجاد آسم شدید دخیل هستند و نشان می دهد که imatinib و داروهایی که بتوانند تکوین ماست سل ها را مهار کنند می توانند درمانی موثر برای بیماران مبتلا به آسم شدید باشند که در حال حاضر به داروهای موجود پاسخ نمی دهند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه