تاریخ انتشار: یکشنبه 14 خرداد 1396
رسیدن به درک بیشتر و بهتر در مورد لوکمیای میلوئید حاد

  رسیدن به درک بیشتر و بهتر در مورد لوکمیای میلوئید حاد

مطالعه ای در دانشگاه بیرمنگام موجب پیشرفت در درک این امر شده است که چگونه موتاسیون های ژنتیکی مختلف می توانند منجر به لوکمیای میلوئید حاد شوند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، یکی از شایع ترین کم خونی ها، لوکمیای میلوئید حاد است که سالانه بیش از 2400 بریتانیایی را مبتلا می کند. نرخ بقای بیمارانی که مبتلا به این سرطان تشخیص داده می شوند، بسیار پایین بوده و گزینه های درمانی جدیدی برای آن ها مورد نیاز است.

محققین دانشگاه بیرمنگام به مطالعه DNA دو نوع لوکمیایی میلوئید حاد پرداخته اند و سعی در توضیح این امر داشته اند که چگونه پیش آگهی های بالینی بین این دو گروه متفاوت است. سال هاست که محققین دریافته اند بیماری لوکمیای میلوئید حاد بسیار هتروژن است و موتاسیون های ژنتیکی مختلفی در ایجاد آن دخیل هستند. این ناهمگونی و هتروژنی موجب شده است که نتایج بالینی مختلفی در این بیماران مشاهده شود و نحوه پاسخ دهی آن ها به درمان ها متفاوت باشد.  در واقع در این مطالعه آن ها نشان دادند که چگونه دو انکوژن بسیار نزدیک به هم  به طور متفاوتی سلول های بنیادی خونی را برای ایجاد لوکمیای میلوئید حاد بازبرنامه ریزی می کنند. آن ها از یک تکنولوژی پیشرفته مولکولی که همه ژن ها را درون سلول های لوکمیایی مطالعه می کند تا نشان دهد که دلیل این که چرا دو نوع بیماری با موتاسیون  در یک ژن مشابه، پروفایل بالینی کاملا متفاوتی را نشان می دهند. آن ها نشان دادند که حفظ وضعیت لوکمیایی این دو نوع لوکمیای میلوئید حاد به مجموعه های مختلف ژن های طبیعی بستگی دارد و بنابراین یک مسیر برای تکوین درمان های طراحی شده و شخصی برای بیماران با موتاسیون های سرطان زای مختلف به منظور هدف قرار دادن اختصاصی هر تومور ارائه می کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه