تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 22 اسفند 1391
سوختگی، درصدی 2 میلیون تومان هزینه دارد
رییس مرکز تحقیقات سوختگی خبر داد؛

  سوختگی، درصدی 2 میلیون تومان هزینه دارد

رییس مرکز تحقیقات سوختگی گفت: درمان سوختگی بسیار پرهزینه است و فردی که می سوزد به ازای هر درصد سوختگی 2 میلیون تومان باید هزینه کند ؛یعنی بیماری که 50 درصد می سوزد 100 میلیون تومان هزینه درمانش می شود .
امتیاز: Article Rating

 

دکتر «محمد جواد فاطمی» فوق تخصص جراحی پلاستیک به خبرنگار بنیان گفت: وضعیت سوختگی در کشور ما در مقایسه با کشورهایی مانند هند متوسط است . در سال بیش از 150 هزار نفر به مراکز سوختگی مراجعه می کنند و چیزی حدود 3 هزار نفر از آن ها می میرند و این آمار بسیار بالایی است .
وی افزود: در سوختگی تعریفی وجود دارد. سوختگی که باعث 50 درصد فوت می شود یعنی سوختگی که نیمی می میرند و نیمی زنده می مانند. در استانداردهای جهانی شخصی که دچار سوختگی 80 تا 95 درصد می شود ، 50 درصد فوت می کند در حالی که در کشور ما در خوشبینانه ترین وضعیت 60 درصد است. یعنی بیماری که 60 درصد می سوزد تا 50 درصد فوت می کند و این آمار بسیار بالاست. 
رییس مرکز تحقیقات سوختگی با اشاره به این که سوختگی یک بیماری مادام العمر است و فرد از زمان سوختگی تا آخر عمرش درگیر آن خواهد بود، خاطر نشان کرد: در کشور ما نه تنها در زمینه پیشگیری از سوختگی فرهنگ سازی نشده بلکه در درمان و بازتوانی هم خوب عمل نکرده ایم ،در نتیجه شخصی که می سوزد در زندگی مشکل پیدا خواهد کرد. از سوی دیگر روش های درمانی ما هنوز سنتی و قدیمی است و از بانک پوست خوبی برخوردار نیستیم. همه این عوامل دست به هم داده تا سوختگی به یک معضل بزرگ در جامعه ما تبدیل شود.
فاطمی تاکید کرد: در زمینه درمان سوختگی پیشرفت های قابل توجهی داشته ایم اما هنوز با استانداردها فاصله زیادی داریم . به نظر می رسد کسانی که در زمینه علمی - فرهنگی و پیشگیری عمل می کنند باید فعالیت لازم را داشته باشند. مسئولین باید منابع مالی و نیروی انسانی را تامین کنند و کاری کنند که مردم کمتر بسوزند و اگر سوختند برایشان درمان درستی انجام شود. 
او با تاکید بر این که شایع ترین علت سوختگی در بزرگسالان شعله و در اطفال آب جوش است، تصریح کرد: مرکز تحقیقات سوختگی دانشگاه علوم پزشکی از سال 86 تاسیس شد و هدف از برپایی آن، تحقیقات کاربردی و بنیادی است که بتواند به بیمار کمک کند . برای نیل به این هدف، 60 طرح تحقیقاتی در زمینه داروهای گیاهی، سلول های بنیادی ، کشت پوست، استفاده از داروهای جدید سوختگی ، تعریف برای استانداردهای سوختگی و راهنمای درمان سوختگی در دست اجرا ست.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه