تاریخ انتشار: چهارشنبه 07 تیر 1396
محققین امیدوارند که از سلول های بنیادی برای معکوس کردن مرگ در مطالعات بحث برانگیز استفاده کنند!

  محققین امیدوارند که از سلول های بنیادی برای معکوس کردن مرگ در مطالعات بحث برانگیز استفاده کنند!

به نظر می رسد که محققین بعد از اولین پیوند سر جهان و مبارزه با پیری اهداف بلند پروازانه ای را در سر دارند و اینک در صدد هستند که مردگان را زنده کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از futurism، کمپانی به نام Bioquark امیدوار است که بتواند مردگان را از نظر بالینی به زندگی برگرداند. این کمپانی مستقر در فیلادلفیا احتمالا این پروژه در سال آینده شروع خواهد کرد. ایده اولیه و مطالعات اولیه این برنامه در سال 2016 در هند صورت گرفت اما قانون گذاران آن را متوقف کردند. اما در ادامه با طرحی که اساس آن مشابه مطالعه مذکور است محققین قصد دارند از 20 فرد استفاده کرده و سلول های بنیادی را از خون یا چربی آن ها بگیرند. در ادامه پروتئینی که موجب رشد سریع تر نورون های جدید می شود به نخاع این افراد تزریق خواهد شد و با استفاده از لیزر درمانی و تحریک عصبی به مدت 15 روز، نورون ها را برای ایجاد سیناپس های جدید تحریک خواهد کرد. همزمان محققین رفتار و EEGها را برای ثبت هر گونه نشانه ای از تغییر در طی فرایند درمان مونیتور خواهند کرد.

در این میان در مورد این روش مطالعاتی نظرات ضد و نقیضی وجود دارد، برای مثال مطالعات موردی نشان داده است که تحریک الکتریکی در برخی از بیمارانی که در کما بوده اند موفقیت زیادی را نشان نداده است. با این حال، کما و مرگ مغزی بسیار متفاوت هستند و فرایندی که کمپانی Bioquark قصد انجام آن را دارد به جای این که به این شبهات جواب دهد، سوالات بیشتری را ایجاد می کند.

یکی از بحث های دیگر موجود در این ماجرا، کسب موافقت بیماران است!، یعنی چگونه می توان موافقت افراد را برای انجام این مطالعه جلب کرد، این در حالی است که این افراد از نظر قانونی و بالینی مرده هستند!. اگر فعالیت مغزی این بیماران بازگردد، وضعیت ذهنی آن ها چگونه خواهد بود؟ هر چند محققین Bioquark شانس موفقیت را نزدیک به صفر می دانند اما انجام آن را نیز بی ضرر نمی دانند. باید منتظر ماند و دید که در آینده چه اتفاق می افتد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه