تاریخ انتشار: چهارشنبه 07 تیر 1396
چگونه پروتئین DPF2 تولید سلول های خونی را در لوکمیا کنترل می کند

  چگونه پروتئین DPF2 تولید سلول های خونی را در لوکمیا کنترل می کند

قبل از این که سرطان ایجاد شود خیلی از اشتباهات درون سلول اتفاق می افتد. در قلب این هرج و مرج های درون سلولی، اغلب سوئیچ های ژنتیکی وجود دارد که تولید سلول های جدید را کنترل می کنند. در مورد شکلی تهاجمی از لوکمیا به نام لوکمیای میلوئید حاد نیز یک سوئیچ ژنتیکی که بلوغ سلول های بنیادی خونی به سلول های سفید و قرمز خون را کنترل می کند دچار مشکل می شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، به طور طبیعی این سوئیچ منجر به شمار مناسبی از سلول های سفید و قرمز خونی می شود اما در بیماران مبتلا به لوکمیای میلوئید حاد، تجمع خطرناکی از سلول های بنیادی خونی وجود دارد و این سلول ها نیز به سلول های سفید و قرمز خون تبدیل نمی شوند.

اینک محققین در مرکز جامع سرطان Caltech و سیلوستر در دانشگاه میامی پروتئینی را کشف کرده اند که این سوئیچ ژنتیکی را کنترل می کند. در افراد سالم، این پروتئین به نام DPF2، زمانی که دیگر نیاز به سلول های سفید و قرمز خونی بیشتر نیست، تولید آن ها را متوقف می کند که این امر از طریق خاموش کردن این سوئیچ ژنتیکی اتفاق می افتد. اما در بیماران مبتلا به لوکمیای میلوئید حاد این پروتئین افزایش بیان پیدا می کند. این محققین راه های جدیدی را برای مهار DPF2 نشان داده اند که موجب می شود که لوکمیای میلوئید حاد قابل تحمل تر شود. آن ها جزئیات ساختاری و عملکردی جدیدی را در مورد DPF2 ارائه کرده اند و این امر این پروتئین را به عنوان هدفی برای تکوین داروهای جدید در مبارزه با لوکمیای میلوئید حاد معرفی می کند. بسیاری از بیماری های انسانی از جمله سرطان حاصل مشکلات در سوئیچ های ژنتیکی هستند و شناسایی نحوه عملکرد آن ها این اجازه را به محققین می دهد که داروهایی را برای غیر فعال کردن آن ها طراحی کنند. آن ها نشان داده اند که چگونه DPF2 به کمپلکس DNA- پروتئین به نام نوکلئوزوم متصل می شوند تا تولید سلول های سفید و قرمز خون را بلوک کنند. زمانی که پروتئین به لوکوس DNA متصل می شوند، DPF2 سوئیچی که تمایز سلول های خونی را تنظیم می کند خاموش می کنند. این محققین می گویند وجود یک سوکت ساختاری در DPF2، یکی از مناطق راز آلود شناسایی شده در این مطالعه می تواند هدف خوبی برای داروهای جدید باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه